c_300_250_16777215_10_images_156706730.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه هزار و ۴۸۴ فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان بررسی شد که بیشترین آنها در مورد اخذ وجه مازاد بر تعرفه (زیرمیزی) توسط برخی پزشکان و متخصصان، بهداشت محیطی و عرضه کالاهای غیربهداشتی بوده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا تقی حسام روز سه‌شنبه در نشست تعاملی با تعدادی از خبرنگاران استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۸۱۰ فقره پرونده تخلف در این اداره کل تشکیل شد در حالی که در سال گذشته این تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ فقره بوده است، اظهار کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۸۶۵ فقره در حوزه کالا و خدمات ‌و تخلفاتی همچون گران‌فروشی، صادر نکردن فاکتور و نصب و درج نکردن قیمت محصولات است.
وی بیان کرد: همچنین هزار و ۹۳۶ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و سه هزار و ۴۸۴ فقره مربوط به حوزه بهداشت و درمان همچون دریافت زیرمیزی توسط برخی پزشکان و متخصصان، بهداشت محیطی و عرضه کالاهای غیربهداشتی بود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در بخش پرونده‌های قاچاق و حوزه بهداشت، تعداد پرونده‌های تشکیل شده به ترتیب روند کاهشی دارند.
وی افزود: در پرونده‌های مربوط به حوزه بهداشت و درمان، پرونده پزشکان متخلف بیشتر مربوط به اخذ وجه مازاد بر تعرفه (زیرمیزی) است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: در بررسی این تخلفات براساس ماده ۱۱ قانون، این پرونده‌ها پس از تشکیل، در کمیسیون مربوطه با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه به عنوان معاون وزیر و نظام پزشکی، تشکیل و در صورت احراز، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
حسام بیان کرد: البته تعزیرات حکومتی در کمیسیون ماده ۲۱ تنها یک عضو ساده بدون حق رای است.
وی ادامه داد: احکام این متخلفین توبیخ و درج در پرونده است و همچنین میزان مبلغ دریافتی به حساب مشتری عودت داده خواهد.
وی اظهارداشت: امسال به پرونده بیش از ۱۵ پزشک متخلف رسیدگی شده و گرگان به عنوان مرکز استان بیشترین سهم را در تشکیل پرونده پزشکان متخلف را دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان به بازرسی از ۸۳۶ واحد صنفی خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها توسط ۱۵ اکیپ نظارتی و بازرسی از هشتم اسفند ماه سال جاری تا امروز انجام شد.
حسام با بیان اینکه عدم درج قیمت‌ها به عنوان بیشترین تخلفات بوده و ام‌الفساد جرایم شناخته می‌شود، افزود: از مجموع بازرسی‌های انجام شده، از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱۰ پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شد.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری هزار و ۷۱۷ میلیارد ریال احکام جرایم تخلفات امسال بود که ۲۲۶ میلیارد ریال وصول شده که از این میزان ۲۷ میلیارد ریال در حق شاکی پرداخت شد.
وی یادآور شد: این مبلغ جریمه مربوط به‌ ۱۲ هزار و ۲۰۶ فقره پرونده‌ای بوده که به اجرای احکام ارسال شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر