c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های ساحلی ترکمن و گُمیشان در کرانه شرقی دریای خزر گفت: به دستور مرجع قضایی از ادامه فعالیت یک واحد تولیدی متخلف زیست محیطی در بندر گُمیشان جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا علی بیانی افزود: ادامه فعالیت این واحد که در زمینه تولید کود آلی از فضولات مرغی حاصل از مرغداری ها فعالیت می کرد مشکلاتی را برای ساکنان منطقه به وجود آورده بود.

وی اظهار کرد: شکوائیه های مردمی و گزارشات کارشناسان پایش اداره محیط زیست منتج به صدور اخطاریه و تذکرات قانونی به شرکت فوق شد.

وی گفت: مهلت کافی برای کنترل و مهار آلاینده ها و بوهای مشمئزکننده ناشی از فعالیت به مسئولان شرکت داده شد تا آنان خروجی این آلاینده ها را بر اساس استانداردهای زیست محیطی تقلیل دهند و اثرات منفی بر روی محیط زیست را به حداقل ممکن برسانند.

وی افزود: بی نتیجه ماندن این اقدامات منجر به طرح شکایت از این واحد تولیدی در مراجع قضایی شهرستان گمیشان منجر شد که در پروسه قضایی رسیدگی، اقدامات لازم از سوی مسئولان به لحاظ فنی و مهندسی برای رفع ایرادات به عمل نیامد که در نهایت به دستور مقام قضایی و به استناد ماده 114 آیین دادرسی کیفری از ادامه فعالیت این واحد جلوگیری شد.

این واحد تولیدی در منتهی الیه شرقی حوزه استحفاظی گمیشان و در شمال شهرستان آق قلا واقع است.

شهرستان گمیشان با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

طبق ماده 114 آیین دادرسی کیفری فعالیت کارگاه ها و کارخانه هایی که حسب قرائن معقول و ادله مثبته مضر سلامت جامعه تشخیص داده شود به دستور مقامات قضایی از ادامه فعالیت واحدهای مذکور جلوگیری به عمل می آید.

آیین جدید دادرسی کیفری 570 ماده و 230 تبصره دارد که در 4 اسفند 92 در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی طبق اصل 85 قانون اساسی تصویب شد.

این قانون در تاریخ 26 اسفند 92 به تایید شورای نگهبان رسید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر