c_300_250_16777215_10_images_2m_0034639.jpg

 

ترکمن سسی - بهرام چرچانی : فعال اجتماعی - رفتار ایران در قبال تحرکات تهاجمی اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل بیانگر مفهوم صبر استراتژیک که همان پرهیز از شتاب‌ در پاسخ دادن و اقدام قطعی و حساب شده و با منطق در زمان مقتضی را به ذهن متبادر می‌کند. صبر استراتژیک در واقع باید باعث  افزایش قدرت بازدارندگی و توان دفاعی شده و متعاقباً وجهه نظام و اقتدار کشور را بیفزاید.

 

صبر استراتژیک باید بالا برنده سرمایه اجتماعی شده و موجب تضعیف  چالش‌های امنیتی در داخل کشور گردد.
مخلص کلام اینکه اگر اشتباه کنیم  صبر استراتژیک می‌تواند مولد بحران‌های بسیاری گردد و به آلودگی ادراکی منجر شود و به دشمن این فرصت را دهد که با مانورهای رسانه ای اذهان عموم را در زمینه توانایی های دفاعی و قدرت امنیتی کشور مشوش نماید.

با توجه به اتفاقات اخیر، شرایطی پیش آمده که لزوم تجدیدنظر اساسی در راهبردهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی را در ذهن ها ایجاد نموده. در چنین شرایطی نیاز هست که فراتر از محاسبات غرب  به خصوص اسرائیل، رفتار و منشی در پیش گرفته شود که تمام محاسبات رژیم صهیونیستی همپیمانان این رژیم منحوس را بر هم زند.

ذکر این نکته را فراموش نکنیم که علیرغم هیاهو و تبلیغات رسانه ای که راه افتاده بابت حمله های اسرائیل به حزب الله، لکن باید بدانیم در مقابل حزب الله نیز ضربه های بسیار سنگینی را به اسرائیل وارد کرده اما چون اسرائیل و متحدین اش توانمندی رسانه ای بالایی دارند و تقریبا تمام شبکه های ماهواره ای و رسانه ای و اینترنت در اختیار آنهاست درباره این ضربات جبران ناپذیر که بر پیکره اسرائیل وارد آمده هیچ صحبتی نمی کنند و فقط درباره حملاتی که به حزب الله شده با چند درصد افزایش غیرواقعی از آنچه اتفاق افتاده صحبت می کنند.
به عنوان مثال حدود 250 هزار اسرائیلی از شمال اسرائیل فرار کرده اند و این منطقه حیاتی و استراتژیک برای اسرائیل را خالی رها کرده اند و طبق برآوردها همین مساله طی کمتر از یک سال اخیر بیش از 40 میلیارد دلار به اقتصاد اسرائیل زده.
علاوه بر اینها، حزب الله به ده ها مرکز نظامی و امنیتی اسرائیل که تا به امروز مصون بوده و مایه مباهات و فخرفروشی این رژیم پوچ و توخالی  بوده اند حمله کرده که در این حملات صدها نظامی و نیروی امنیتی اسرائیلی در سطوح مختلف حتی در حد فرماندهی کشته و زخمی شده اند که شاید مهمترین این حملات حمله به مرکز 8200 اطلاعاتی اسرائیل می باشد که کمتر از دو کیلومتر از تل آویو فاصله دارد و بزرگترین مرکز اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل است.

در انتها باید بیان دارم، نمی دانم سیاست صبر استراتژیک ایران عزیزمان تا کی ادامه پیدا خواهد کرد اما یقین دارم که این خط مشی سیاسی تا به آنجا ادامه پیدا خواهد کرد که اسرائیل  فروپاشیده  یا فقط یک تلنگر نیاز باشد تا اسرائیل نابود شود و به واقع نیز شاهد هستیم  نتانیاهو و دولت وی دارند به سرعت اسرائیل را به آن سمت و سو می برند.

بهرام جرجانی
فعال اجتماعی

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر