c_300_250_16777215_10_images_P5150047.jpg

 


ترکمن سسی - امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با تاکید بر شرط حکم حاکم برای اقامه نمازهای عیدین و جمعه، بیان کردند: اِذن حاکم و نماینده حاکم برای اقامه نماز عیدین و نمازهای جمعه شرط است.


ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان همچنین ضمن محکومیت اهانت و هتاکی نشریه شارلی ابدو به اسلام، قرآن، پیامبر (ص) ، مراجع تقلید و بزرگان جامعه اسلامی، از عموم مردم متدین منطقه و استان گلستان خواستار مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز شدند تا همه آحاد مردم بتوانند از نعمت گاز بهره مند باشند.


آخوند قربان محمد اونق امام جمعه بندر ترکمن با اشاره به آیه “اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم” اطاعت از ولی امر مسلمین را امری واجب خواند.
وی با بیان اینکه، اطاعت از خداوند همانند اطاعت از دستور رسول خدا برای همه مسلمانان امری واجب است، افزود: اطاعت از ولی امر مسلمین نیز به منظور مدیریت جامعه لازم و واجب است.
آخوند اونق، حمایت از ولی مسلمین در مقابل دشمنان اسلام را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: اهانت و توهین نشریه شارلی ابدو به ولی امر مسلمین را شدیدا محکوم می کنیم.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه، نماز جمعه در سطح کشور به اذن ولی امر مسلمین اقامه می گردد، افزود: اطاعت از دستورات ولی امر مسلمین برای همگان واجب و الزامی است.


آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه آق قلا، ضمن حمایت قاطع از نظام، مقام معظم رهبری و مرجعیت دینی، اقدام سخیف و وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت دینی و مقام معظم رهبری را به شدت محکوم نموده و در این رابطه برخورد شدید مراجع ذیربط، با این اقدام موهن و سخیف را خواستار شد.
وی ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیزکاری و دوری از گناه، خواستار حفظ وحدت، همدلی و یکپارچگی مسلمانان در برابر توطئه ها و فتنه گری های دشمنان داخلی و خارجی شد.


آخوند دلیجه نیز در نماز جمعه آق قلا، اطاعت از ولی امر مسلمین را برگرفته از قرآن و احادیث بیان کرد و مورد تأکید قرار داد.
وی همچنین، اقدام سخیفانه نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت دینی را به شدت محکوم و در این خصوص، خواستار برخورد با عوامل این اقدام خصمانه و توهین آمیز شد.
آخوند دلیجه در سخنان خود با اشاره به آموزه‌های دینی و اسلامی، مردم را به امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از گناه توصیه کرد.


آخوند نور نیاز نبوی زاده امام جمعه گمیشان نیز ضمن محکومیت انتشار مطالب توهین آمیز مجله فکاهی شارلی ابدو گفت: توهین به علمای اسلام و مقام مرجعیت دینی به شدت محکوم است.
وی همچنین گفت: در فقه اهل سنت، اذن ولی الامر و حاکم اسلامی در اقامه نماز جمعه و تبعیت از حکم ولی فقیه، شرط است.
آخوند نبوی زاده در بخشی از سخنان خود با موضوع تلاش برای عزت و حفظ مقدسات و ارزش های دینی بیان کرد: پر اهمیت ترین موضوع در عصر حاضر وحدت جامعه مسلمین است.
وی با بیان اینکه، قدرشناسی از ارزش های دینی و اسلامی موجب برکات و افزون نعمت می شود، افزود: سلطان عادل در نظر اهل سنت بنا بر حدیث پیامبر اعظم (ص)، سایه خداوند در روی زمین است و اهانت بر سلطان برابر اهانت خداوند بر شخص یا افراد قدرنشناس است.


آخوند ابوبکر خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز گفت: هرگونه هتاکی از سوی دشمنان به علما و بزرگان و مراجع دینی اگر صورت بگیرد در واقع اهانت به قرآن و همه امت اسلامی است.
وی با محکوم کردن اقدام تفرقه افکنانه و موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو افزود: توهین به مرجعیت اسلام، و رهبر معظم انقلاب و بزرگان دینی فقط از سوی معاندان اسلام و مسلمین بر می آید.
آخوند خوجملی با بیان اینکه، ضروری است برخورد قاطع ای شود تا اینگونه اعمال تکرار نشود، گفت: این نشریه در اقدامات و توهین های قبلی خود جسور تر شده و دست به تکرار چنین اعمالی زده است. لازم است پاسخ دندان شکنی داده شود تا بار دیگر دست به چنین اعمالی نزنند.
وی در بخشی از سخنان خود نیز بر گذشت و بخشش توصیه و تاکید کرد.


آخوند مدد آقا هوشمند امام جمعه اینچه برون نیز با اعلام محکومیت اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام معظم رهبری، گفت: دین و دینداران در هر زمانی دشمنانی دارند، در زمان پیامبر (ص) نیز حتی برخی از نزدیکان آن حضرت به مخالفت با ایشان برخواستند.
وی با بیان اینکه، دشمنان با اسلام و همبستگی و با وحدت مسلمانان مخالفند، افزود: مدیران این نشریه فرانسوی که قطعا با مسلمانان مخالفند قبلاً نیز به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اهانت کرده بودند.
آخوند هوشمند اظهار کرد: باید در مقابل این گونه حرکات دشمنان، با تاکید برمقابله با آنان ،بر وحدت وهمبستگی خود بیفزاییم وبدانیم که بی تردید دشمنان اسلام وکشور ورهبرمان نابود خواهند شد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه، برای اقامه نماز جمعه شروطی لازم است، افزود: مهمترین شرط در اقامه نماز جمعه اذن و اجازه حاکم مملکت و اولی لامر می باشد.
آخوند هوشمند تاکید کرد: امر حاکم یا نائبش، برای هر امری خصوصا نماز جمعه ضرورت دارد.
وی همچنین با اشاره به سرمای هوا گفت: با توجه به تشدید سرما، در مصرف گاز صرفه‌جویی نماییم تا دیگر هموطنانمان نیز با قطعی گاز مواجه نشوند.
آخوند هوشمند در ابتدای سخنان خود نیز ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: جهت ارج نهادن به مقام و زحمات مادران، ولادت حضرت فاطمه (س) را روز مادر نام گذاری کردند.


آخوند شیر محمدلی امام جماعت مسجد قبا اینچه برون نیز در این آیین ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر گفت: حضرت فاطمه (س) سادات و سرور مادران و نمونه و الگوی بانوان خصوصا در مسأله حجاب است.
وی در ادامه با بیان حقوق والدین، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم در آیاتی حقوق والدین را برشمرده و بر آن تأکید نموده است.
آخوند شیر محمدلی گفت: وظیفه و مسئولیت ما در قبال این عزیزان این است که در همه حال خصوصا در زمان کهولتشان بیشتر رسیدگی نماییم.


آخوند ناصر محمد قزل نائب امام جمعه مراوه تپه نیز در خصوص توهین نشریه فرانسوی به رهبری و مرجعیت گفت: توهین و هتاکی فرانسه و نشریه شارلی ابدو را محکوم خواهیم داد.
وی با بیان اینکه، در مذهب امام ابوحنیفه، اذن سلطان برای اقامه نماز جمعه شرط است، افزود: عده کثیری هستند که می خواهند مردم ایران را به بهانه هایی مختلفی مانند، زن زندگی آزادی، می خواهند دین و اسلام را نابود کنند.
آخوند قزل با بیان اینکه، شیعه بدون تقوا و سنی بدون تقوا به درد نمی خورد، گفت: از خدا باید بترسیم زیرا از حکمت های حجاب نصف عقل انسان را زایل می کند. بی حجابی برکت از معامله را بر می دارد. خداوند متعال بدون حکمت چیری را نمی گوید.
وی همچنین با اشاره به سرمای هوا و مصرف بهینه گاز گفت: عموم مردم در مصرف گاز صرفه جویی و مدیرت کنند تا همه مردم بتوانند از نعمت گاز بهره مند باشند.
آخوند قزل در بخشی از سخنان خود، ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و افزود: تعیین روز مادر تکلیف دینی نیست اما در عرف و عادت روزی را به عنوان روز مادر برای قدردانی از مادران در تقویم گنجاندند و آن روز را گرامی می داریم.
وی بیان کرد: حرمت و احترام به مادر و پدر از علامت ایمان است.


آخوند اسماعیل قرنجیک سخنران نماز جمعه اهل سنت آق قلا نیز با اشاره به توهین نشریه موهن فرانسوی به ساحت مقدس مقام معظم رهبری و مرجعیت به محکومیت شدید این نشریه موهن فرانسوی پرداخت.
وی افزود: این نشریه موهن فرانسوی، قبلا نیز توهین هایی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) نموده بود که همه آنها به شدت محکوم است.
وی، از تمامی مسلمانان خواست وحدت و اتحاد خود را علیه دشمنان اسلام را حفظ نمایند.
آخوند قرنجیک، همچنین ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز بزرگداشت زن و روز مادر و تکریم مقام و منزلت زن و تجلیل از مادران، گفت: نیکی به والدین و پدر و مادر از واجبات است.
وی همچنین با اشاره به ایات قرآن و احادیث گفت: بهشت زیر پای مادران است و باید همیشه ایام و در همه احوال از پدر و مادر و خصوصا مادر باید قدردانی کنیم و همیشه به عیادت آنها برویم.


آخوند احمد یامپی امام جمعه روستای صحنه سفلی آق قلا نیز گفت: اهل سنت منطقه علاقه و عشق فراوانی به مقام معظم رهبری دارند.
وی ضمن محکومیت شدید هتاکی نشریه شارلی ابدو فرانسه، مقام معظم رهبری را محور وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: تقدیم صدها شهید اهل سنت به نظام اسلامی و حضور در مناسبت ها و صحنه ها حاکی از عشق و علاقه وافر اهل سنت شهرستان آق قلا به نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری است.


آخوند یوسف ایری امام جمعه سیجوال نیز گفت: اهانت به بزرگان و مراجع دینی نشانه شکست و نابودی دشمناند راه اندازی اغتشاشات اخیر است.
وی، ضمن محکومیت هتاکی نشریه فرانسوی افزود: توهین کردن از علامات انسان های پست و عاجز است و هنگامی که از برنامه های و اعمال خود ناامید و شکست می خورند دست به چنین اعمالی می زنند.
آخوند ایری بیان کرد: اینگونه اقدمات سخیفانه هیچ لطمه ای به عظمت و جایگاه اسلام و بزرگان دینی و قرآن نخواهد شد.
وی با تاکید براینکه، اینگونه اعمال و رفتارها نشانه ضعف و سستی دشمنان است، اظهار کرد: دشمنان وقتی دیدند مردم کشورمان به ارمان ها و اهداف والای انسانی و دینی خود پایبند هستند، دست به چنین اقداماتی زدند و به مقدسات و مرجعیت توهین کردند.


آخوند عبدالکیم جاور امام جمعه گنبد کاووس نیز گفت: وحدت و الفت مسلمانان از رموز پیروزی پیامبر (ص) بر دشمنان بود.
وی با بیان اینکه، وحدت جامعه اسلامی از برکات وجودی پیامبر گرامی اسلام می باشد، افزود: مشکلات امروز جامعه به خاطر دوری از سبک زندگی پیامبر (ص) است.
آخوند جاور با اشاره به اینکه، پیامبر (ص) برای نجات بشریت و هدایت مردم بسیار تلاش کرد افزود: شناخت پیامبر (ص) موجب افزایش بصیرت در جامعه می شود.
وی افزود: پیامبر (ص) منادی صلح و مهربانی بودند و وحدت و ایجاد عدالت اجتماعی مهم ترین هدف پیامبران بود.
آخوند عبدالکیم جاور اظهار کرد: پیامبر (ص) مهم ترین دلیل برای وحدت مسلمانان است و تبعیت از سیره و سلوک ایشان موجب حفظ وحدت خواهد شد.
وی با بیان اینکه، کسانی که عمل، رفتار، گفتار و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الگو قرار دهند به سعادت می رسند. تصریح کرد: دشمن به دنبال نابودی تفکر پیامبر اسلام (ص) است.


آخوند محمد احمدی امام جمعه کلاله نیز گفت: قرآن کریم بر حلال یا حرام بودن مال و اموال توصیه فراوان دارد.
وی بیان کرد: کسب رزق حلال باعث افزایش و برکت رزق و روزی می شود.
آخوند احمدی با اشاره به اینکه، آدم بی پروا و ضعیف النفس برای کسب مال حرام و دزدی تلاش خواهد کرد، افزود: انسانی که سهل انگاری و غفلت کند، نفس خود را به خطر می اندازد و زمینه را برای حرام مهیا می کند و انسانی که قلب تاریک و در دستورات دین سستی و ضعف نشان دهد نیز زمینه ضعف نفس را فراهم می کند.
وی با تاکید براینکه، محبت خداوند متعال در قلب نورانی و قرآنی تجلی دارد، خاطر نشان کرد: انسانی که قلب نورانی و ایمانی دارد نفس خود را در راه کسب حلال هدایت می کند.


آخوند بابا بابایی نیز در نماز جمعه کلاله گفت: انسان مومن و مسلمان در همه حال از خدا ترس دارد.
وی بیان کرد: خداوند در قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر توصیه و تاکید دارد. آنهایی که از دستورات قرآن و خداوند پیروی نکنند، دچار عذاب الهی خواهند شد.


مولوی نعمت اله مشعوف امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز گفت: برپایی میز خدمت در جهت رفع مشکلات و رسیدگی به کارهای مردم است.
وی افزود: برپایی میز خدمت از جمله اقدامات مسئولین و دولتمردان برای گفتگوی حضوری و چهره به چهره مردم با مسئولین و بیان مشکلات و رسیدگی به کارهای مردم است.
مولوی مشعوف با بیان اینکه، میز خدمت در نماز جمعه های روستا و شهرهای استان برگزار می شود، افزود: میز خدمت مختص نمازجمعه آزادشهر نبوده بلکه در همه استان برگزار شده است.
وی افزود: این مهم از خدمات نظام است که طی آن مردم از نزدیک و چهره به چهره مشکلات اداری خود را با مسئولین در میان می گذارند.


منبع: رابط خبری مرکز اسلامی گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر