c_300_250_16777215_10_images_10565.jpg

 


ترکمن سسی - معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس گفت: دهیار موفق ، دهیاری است که شان و منزلت دهیاری را حفظ نماید و با حرکت در محدوده قانون، تکریم ارباب رجوع را سرلوحه خود قرار دهد، یعنی مدیریتش از مردم و برای مردم و بخاطر مردم باشد.


 به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عبدالحمید گوگلانی در همایش دهیاران بخش مرکزی گنبدکاووس با تاکید بر اخذ شناسه ملی شورا و شناسه ملی دهیاری ها افزود: اگر روستایی شناسه ملی دهیاری را اخذ نکند تزریق اعتبارات آن با چالش جدی مواجه می شود.

وی با بیان اینکه دهیاری ها همچون دستگاههای اجرایی می توانند به صورت مستقل از اعتبارات تملک دارایی استفاده کنند  افزود: دهیار در روستا نماینده فرماندار و بخشدار است و ناظرین فنی و مسئولین امور مالی تحت مدیریت دهیار می باشند،چون حقوق و،مزایای آنها از درآمدها و منابع مالی و اعتبارات دهیاری ها تامین می شود.

گوگلانی تصریح کرد: مطابق قانون شورای روستایی که ساکن روستا نباشد مشمول سلب عضویت می باشد وشرایط استیضاح و عزل دهیار را ندارد. قبل از عزل دهیار ، شورای متخلف در شورای حل اختلاف فرمانداری،سلب مسئولیت می شود.

وی با اشاره به اعتبارات ماده۴۲ ارزش افزوده و تخصیص یافته به روستاها گفت: این اعتبارات، برای اجرای پروژه عمرانی پیش بینی شده است و باید در محل خودش هزینه شود.

گوگلانی در خصوص جابجایی تیرهای برق نیز گفت:این جابجایی در اجرای پروژه های عمرانی بر عهده دستگاه اجرایی است و دهیاری ها از پرداخت هزینه معاف هستند.

وی همچنین یاد آور شد: روستاهایی که جمعیت آنها از ۱۰۰۰ نفر بیشتر است دهیار آنها تمام وقت می باشد  و مکلف هستند برنامه پنجساله توسعه روستایی تدوین کنند.

گوگلانی خاطر نشان کرد: با موافقت سید محب حسینی مدیر کل امور روستایی در بازدید مشترک نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان از بخش داشلی برون  ۱۰ روستای هدف توسعه گنبدکاووس به ۱۵ روستا افزایش یافت.

وی حداکثر اضافه کار پیش بینی شده برای ناظرين فنی و مسئولین امور دهیاری ها را ۱۲۰ ساعت عنوان کرد و گفت: این امر الزامی نیست و با توجه به کارکرد آنها و جمعیت روستا و دیگر شاخص های پیش بینی شده ،قابل تغییر می باشد.

معاون عمرانی فرماندار ویژه همچنین گفت: در سفر قریب الوقوع استاندار به شهرستان گنبد کاووس ، مشکلات ضعف ولتاژ برق روستاها و تکمیل طرح هادی روستایی و بازنگری آن و زیر سازی معابر و آسفالت و  حوزه آب و رفع حریم از خیابان ها از اولویت های پیشنهادی حوزه معاونت عمرانی فرمانداری ویژه است.

گوگلانی اعلام کرد: دهیاران و مسئولین امور مالی تا آخر دی ماه بودجه سالانه ۱۴۰۲  را بصورت منطقی برای ادامه فرایند تصویب و ابلاغ تدوین کنند.

معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس تاکید کرد: مطابق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری جهت جلوگیری از شکایات مصوبات شورای اسلامی در راستای کاهش آن ، از مصوبات هیات انطباق شوراها ، بر اساس تقویم زمانی پیش بینی شده در حوزه معاونت عمرانی فرمانداری ویژه ، نظارت جدی و مستمری بعمل خواهد آمد .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر