c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-12-26_18-05-32.jpg

 

 

ترکمن سسی – استاندار گلستان با اشاره به افزایش حضور کودکان کار و معضل تکدی گری در خیابان‌های گلستان گفت که برای حل معضل کودکان کار و تکدی گری نیازمند انجام کار فرهنگی هستیم و باید مورد توجه مدیران مرتبط و رسانه ها قرار بگیرد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به افزایش حضور کودکان کار و متکدیان در سرچهارراه ها و کوی برزن ها به ویژه در شهرهای بزرگ استان اشاره کرد و گفت: در مسیر برخورد با این افراد که بیش از 80 درصد آنها از اتباع خارجی هستند، خلا قانونی هم وجود دارد و کار پیچیده ای است اما بهره گیری از مدل های موفق در این موضوع مثل نمونه موفق شهر تبریز می تواند در دستور کار قرار بگیرد تا گره گشا باشد.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در تبریز برای جلوگیری از فعالیت کودکان کار و متکدیان، خیریه‌های قابل اعتماد با حضور افراد دارای وجهه در این شهر تشکیل شد و از مردم خواسته شد به جای پرداخت پول به این افراد، کمک‌های خود را از طریق خیریه به دست نیازمندان برسانند که با همراهی همگانی و پرداخت نکردن پول به متکدیان و کودگان کار، جایی برای ادامه حضور آن‌ها در خیابان وجود نداشت.
زنگانه با بیان اینکه با اصطلاح "جمع آوری کودکان کار و متکدیان" مخالف است تصریح کرد: این موضوع باید با نگاه انسانی مدیریت شود و تا زمانی که کودکان کار و متکدیان ۲۰ برابر حقوق پایه یک کارمند پول از مردم دریافت بکنند، این پدیده و استثمار از کودکان کار در استان متوقف نخواهد شد و تنها با حذف فرهنگ دلسوزی کمک نقدی به اینگونه افراد و صرفا با کمک از طریق صندوق های خیریه می توان این معضل را حل کرد و در ترویج این فرهنگ رسانه ها هم می توانند موثر باشند.
زنگانه با بالابردن دستان خود به نشانه تسلیم در جمع اصخاب رسانه گلستان گفت: نتواستم در جلوگیری از فعالیت کودکان کار و حل معضل تکدی گری در خیابان ها تاکنون در عمل به مسئولیت ها موفق باشم و به همین دلیل از مردم گلستان عذرخواهی می‌کنم.

خبرنگار : رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر