c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-12-25_19-55-07.jpg

 


ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: به زودی زود راه بندرترکمن - آق قلا را تکمیل می کنیم و "کلمه منحوس جاده مرگ" را بر می داریم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: طی یک سال و چندماه اخیر به اندازه کل هشت سالی که پروژه جاده بندرترکمن - آق قلا آغاز شده کار اجرایی انجام شده و به زودی زود "کلمه منحوس جاده مرگ" را از این راه بر می داریم.

وی ادامه داد: استان گلستان در حوزه راه و شهرسازی به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و تمام پروژه های این حوزه در کل استان از غرب تا شرق، فاز به فاز در حال اجرا، تکمیل و بهره برداری است.

زنگانه افزود: تمام پروژه های راهسازی از کردکوی تا بندرترکمن، از بندرترکمن تا گمیشان، از بندرترکمن تا آق قلا از آق قلا تا اینچه برون ، از گنبد تا اینچه برون و از رامیان تا سه راهی شاهرود همه فعال است و هیچ پروژه متوقفی در این حوزه نداریم.

وی خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت و توسعه و نگهداری راه ها کارهای اجرایی انجام شده است.

زنگانه یادآور شد: اعتبارات حوزه احداث و توسعه راه های گلستان در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۷ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۳۴ میلیارد تومان و تا انتهای سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۲۴ میلیارد تومان می رسد.

وی تاکید کرد: در پروژه های عمرانی گلستان هیچ پیمانکار غیر بومی نداریم و اولویت ما هم براین است که از پیمانکاران بومی استان استفاده نماییم و از تمامی رسانه های استان نیز خواست تا در حمایت از تولید کنندگان و پیمانکاران استان وارد عمل شوند.

استاندار گلستان از دستگاه های اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان دستگاه های اجرایی پیشرو در جذب اعتبارات مصوبات سفر عنوان کرد و مدیران کل آن دستگاه ها ، عادل مصدقی ، مهدی ملک و سید محمد حسینی را از مدیران کل جهادی استان نام برد.

زنگانه پایین بودن تولید ناخالصی داخلی استان را از چالش های اساسی استان عنوان کرد و گفت: تولید ناخالصی داخلی ما ۵۶ هزار میلیارد تومان در سال است که حدود نصف رقم کشوری است و باید در مسیری حرکت کنیم تا این رقم را در افق ۱۴۰۴ به ۲۲۴ هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی تصریح کرد: مشکل خلیج گرگان نیز از چالش های اساسی استان است که تمامیت استان را تهدید می کند و از همه رسانه ها ، نخبگان و کارشناسان انتظار داریم تا این مسایل را خیلی جدی بگیرند و در مسیر رفع این چالش ها از مدیران استان مطالبه گری کنند.

 

خبرنگار: رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر