c_300_250_16777215_10_images_10480.jpg

 


ترکمن سسی - خلیج گرگان سال‌هاست گرفتار چالش‌هایی است که ضرورت علاج بخشی آن را جدی تر کرده و اکنون به عنوان یکی از مشکلات اساسی استان تعریف شده است.


هرچند عملیات علاج بخشی خلیج گرگان پروژه ای پرهزینه است اما سلامت مردم و احیای اکوسیستم منحصربفرد خلیج گرگان آنچنان با اهمیت است که هر میزان اعتبار برای این اکوسیستم هزینه شود به نوعی یک سرمایه‌گذاری برای آرامش و امنیت مردم است.

با این رویکرد و با عزم جدی مسولان برای احیای این پهنه ، پس از سال ها بررسی و مطالعه کارشناسان به استناد تحلیل داده‌های مختلف به این‌نتیجه رسیدند که لایروبی کانال‌های آبرسان خلیج گرگان می تواند آن را احیا کند هرچند برخی نظرات مخالف نیز در این بین وجود دارد.

مسولان می گویند برای لایروبی کانال های ارتباطی بین خلیج گرگان و دریای خزر ۲۸۴ میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شده و بعد از لایروبی، مرحله بعدی پمپاژ آب از خزر به خلیج است که قرار است با دبی بالایی انجام شود.

به هرحال اجرای عملیات علاج بخشی خلیج گرگان با سفر رئیس جمهور در اسفند سال ۱۴۰۰ به استان گلستان شکل اجرایی به خود گرفت و تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص داده شده و پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این خلیج در صورت خشک شدن می تواند عواقب جبران ناپذیر اقتصادی، زیست محیطی، گردشگری و اشتغالزایی و اجتماعی برای استان داشته باشد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مرادی 1401-09-23 11:27
با پشتیبانی لایروبی هایی که در این منطقه انجام میشه مردم برای رونق ماهیگیری و راه اندازی بازارچه مرزی و ... امیدوارند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر