c_300_250_16777215_10_images_10417.jpg


ترکمن سسی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشت قراردادی گندم در سطح ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی گلستان آغاز شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، محمد برزعلی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کشت قراردادی گندم از روز پنجشنبه در سطح ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی گلستان آغاز شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: برآورد سطح زیر کشت گندم در استان گلستان حدود ۳۸۰ هزار هکتار بوده که حدود ۴۰ درصد آن آبی و ۶۰ درصد آن دیم است.
وی ادامه داد: ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی ما آبی بوده و سهمیه‌ای هم که وزارتخانهابلاغ کرده ۱۴۰ هزار هکتار است و ما در استان گلستان برای کشت قراردادی در همین سطح اقدام کرده‌ایم.
برزعلی با بیان اینکه ۳۵ هزار بهره بردار در کشت آبی گندم داریم، گفت: حدود ۳۲ هزار بهره بردار هم در گندم دیم مشغول به فعالیت هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان توضیح داد: کشاورزی قراردادی، روشی از تولید است که از طریق آن کشاورزان و تولیدکنندگان کشاورزی از طریق عقد قرارداد با یک پشتیبان یا سرمایه گذار نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام می‌کنند.
وی یکی از اهداف و انتظارات اجرای کشاورزی قراردادی را تأمین به موقع کودهای پایه (ازته، فسفر و پتاسه) اعلام کرد که منجر به افزایش مقاومت گیاه به آفات، بیماری‌ها و تنش‌های خشکی خواهد شد.
طبق گفته برزعلی کشت قراردادی گندم مشمول تمامی هزینه‌های ۵۰ درصدی کودهای فسفاته کودهای ازته و پتاسه و پرداخت هزینه بیمه با لحاظ ۲۰ درصد تخفیف است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر