c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-15_19-25-19.jpg

 


علی آبادکتول : ترکمن سسی - مجهزترین مرکز جامع دندانپزشکی شمال کشور در راستای توسعه عدالت بهداشتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی، صبح امروز شنبه 23 مهر ماه 1401، با حضور استاندار گلستان در علی آبادکتول به بهره برداری رسید.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: استان گلستان با وجود قرار داشتن مواهب طبیعی و امکانات بالقوه فراوان، در کشور جایگاه مناسبی ندارد و به لحاظ درآمد سرانه خانوار در سطوح پائین قرار دارد.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از راهکارهای برون رفت از این شرایط است و مجموعه سرمایه گذاری یوسفی امروز با راه اندازی این مرکز درمانی مجهز و پیشرفته ، نشان داد که بخش خصوصی در توسعه استان و شهرستان ها نقش بسزایی دارد.  
دکتر سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز افتتاح چنین مجموعه ای را باعث افتخار دانست و از نیت خداپسندانه و زحمات مجموعه سرمایه گذاری قدردانی نمود.
ابراهیم احمدی فرماندار شهرستان علی آبادکتول نیز در این مراسم راه اندازی چنین مراکزی را در راستای خدمت به مردم قدر نهاد و از تلاش ها و حمایت های استاندار در راه اندازی این مجموعه به نیکی یاد کرد.
دکتر یوسفی مدیر و موسس این مجموعه در خصوص ویژگی ها و مختصات این کلینیک که دارای شاخص ها و استانداردهای بین المللی است، بیان داشت: « کلینیک تخصصی دندانپزشکی مهر» در زمینی به مساحت 800  مترمربع و با زیربنای 1000 متر و با صرف بودجه ای بالغ بر چهارصد میلیارد ریال (چهل میلیارد تومان) و ظرفیت اشتغال زایی 50 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم راه اندازی شد.
وی افزود: این مرکز دارای 15 یونیت دندانپزشکی مجهز و مدرن، امکانات درمانی شامل دستگاههاي ايمپلنت دیجیتال، دستگاه ديجيتالي تصویربرداری و اندازه گیری طول ریشه، اسکنرهای دیجیتال داخل دهانی، ساكشن جراحي، اتوكلاو و کمپرسورهای پیشرفته است. در ضمن به منظور رفاه حال بیماران و کاستن دغدغه های اقامت و ایاب و ذهاب همراهان، واحدهای اقامتی جهت اسکان موقت بیمار و همراهان در طول دوره درمان در این مرکز درمانی تعبیه شده است.
یوسفی ادامه داد: کلینیک مهر دارای بخش های تخصصی اطفال، جراحی فک و صورت، ارتودنسی و درمان ناهنجاری های دهانی، ایمپلنت دندانی، ترمیم و زیبایی، جراحی لثه، جرمگيري، ساخت انواع پروتزهای دندانی و درمان ریشه تخصصی است که امیدواریم با راه اندازی این مرکز و ارائه خدمات شایسته به شهروندان، میزان مراجعات مردم شهرستان علی آباد کتول و شهرستان های همجوار، به مرکز استان یا حتی خارج از استان جهت انجام امورات درمانی مربوط به دهان و دندان کاهش یابد.
وی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: طراحی، نصب و اجرای کلیه بخش ها و واحد های این مجموعه به عهده مهندسین، طراحان، معماران و نیروهای اجرایی شهرستان بوده و یکی از اهداف بنده از اجرای این پروژه، اشتغالزایی و به کارگیری نیروهای بومی است.
از دیگر اهداف این طرح می توان به توسعه گردشگری سلامت در استان اشاره کرد که با توجه به همجواری برخی کشورهای حاشیۀ دریای خزر با استان گلستان، این امکان و ظرفیت وجود دارد که با ارائه خدمات درمانی و پزشکی به بیمارانی که به منظور درمان به کشور ما سفر می کنند، مقدمات ارزآوری و اشتغال ثانویه فراهم شود.
شایان گفتن است در مراسم افتتاح این مرکز علاوه بر استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان، یکی از نمایندگان مردم گلستان در مجلس خبرگان، امام جمعه شهرستان علی آبادکتول و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

گزارش از: وحید حاج سعیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر