c_300_250_16777215_10_images_10199.jpg

 

نگین شهر : ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت نگین شهر، تبیین اندیشه های نبوی را ضرورت مهم امروز دنیای اسلام عنوان کرد.


ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، با تبریک ایام میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم، تبیین اندیشه های نبوی را ضرورت مهم امروز دنیای اسلام دانست و گفت: تولد مبارک ایشان درعصری رقم خورد که مردم غرق در جهل و تاریکی، خدا را در درون خانه هایشان دیده و حاجات شان را از سنگ هایی طلب می کردند که تصویری شبیه به آنها داشت. آن اشیاء بی جان، نه توانایی حرکت داشتند و نه می توانستند از خود دفاع کنند. حتی همجواری حجاز با سرزمین حبشه که در آنجا یکتا پرستی حاکم بود باعث نمی شد تا مکه از بت ها برچیده شود، زیرا سرمایه داران قریش و کسانی که قدرت مکه را در اختیار داشتند یکتارستی را موافق منافع خود نمی دیدند. خدای متعال انسان را موجودی آزاد آفریده است، اما قریش ستمگر این آزادی را تنها برای خودشان می خواستند.

آخوند خوجملی ضمن اشاره به دوران کودکی آن حضرت اظهار داشت: نبی خدا در یتیمی و تحت حمایت جدش عبدالمطلب بزرگ شد. در گفتار راستگو و در رفتار بسیار خوش اخلاق و مهربان بود. با بت پرستی مخالفت می کرد و تا پیش از بعثت هرگز به راه کسانی که بر مردم ستم می کردند، نرفت. بدین جهت اکثرا قشر ضعیف جامعه ایشان را قلبا دوست داشته و هم نشینی با آن حضرت را به کرنش در مجالس بزرگان قریش ترجیح می دادند.


امام جمعه اهل سنت نگین شهر زندگی رسول گرامی را سراسر در نوع دوستی و دستگیری از اقشار ضعیف جامعه یاد کرد و تاکید ورزید: ایشان در قضاوت جایگاه حکومتی نداشت، ولی در تاریخ می خوانیم که مردم به قضاوت ایشان بیش از داوری مقامات محلی قبول و اعتماد داشتند. این چنین محبوبیت با از خود گذشتن به دست می آید. در سوی مقابل می خوانیم که صاحب منصبان مکه و وراث شان که در سایه  قدرت حاکمه قد علم می کردند مانند آن حضرت که  معتقد به ساده زیستی بود، شهرت خوبی  نداشتند. بدون شک مردم زمان جاهلیت از یک خلاء بسیار بزرگ رنج می برد. قشر سرمایه دار از اجداد خود وام می گرفتند و بخش محروم از آسیب های جدی رنج می بردند.  


آخوند خوجملی خاطر نشان ساخت: رسالت آن حضرت این جرات را به اصحابی مانند حضرت بلال رضی الله عنه  داد تا در برابر صاحبانش قد علم کرده و یگانگی را ازعمق وجودش در روی شن های داغ و تخته سنگ های سنگین به زبان جاری سازد. آزاد مردانی از جمله سلمان فارسی و صهیب رومی به عقاید شاهان سرزمین شان پشت کرده و یا جوانانی از قبیل حضرت خزیفه ثروت و خانه پدری را ترک کرده و هر یک به بازوان توانمند اسلام تبدیل شدند. حمزه رضی الله عنه در حساس ترین زمان به یاری آن حضرت پرداخت تا نهال اسلام بارور شده و در مدینه صدای اذان طنین انداز گردد. آن حضرت پیروزی نهایی را برای امت به ارمغان آورد و امروز وحدت ما باعث می شود تا اسلام از گزند دشمنان دین در امان بماند.        

دیدگاه‌ها  

0 #1 رسول 1401-07-24 15:07
میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر رحمت و مهربانی برای عالمیان مبارک باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر