c_300_250_16777215_10_images_10020.jpg

 

ترکمن سسی: امام جماعت مسجد ذی النورین شهر گنبد گفت: تقویت وحدت در بین امت اسلامی ضامن پیروزی آنان در تقابل با مفاسد و دشمنان قسم خورده است.


خاتم آخوند بهلکه در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی اظهار کرد: سعادت هر دو جهان در گرو جلب رضایت رسول مکرم می باشد. سعادتی که هر یک از اصحاب رضی الله عنهم در نبرد با باطل استقامت کردند تا سرانجام به مقصد نهایی نائل آمدند. ضروری است تا در ایام و مناسبت های سال قمری برای حفظ هر چه بیشتر وحدت میان امت اسلامی تلاش کنیم، اگر وحدت نبود امت نمی توانستند در هیچ یک از جنگ های صدر اسلام به پیروزی برسند
وی در اشاره ای کلی به وقایع ماه محرم از ابتدای خلقت انسان تا رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم، ضمن یادآوری این مطلب که محرم برای مسلمان تداعی کننده روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین رضی الله عنه می باشد، گفت: نبی مکرم اسلام نوه هایش را بسیار گرامی می داشت و این مسئله نشان دهنده جایگاه والای ایشان در بین امت اسلامی است.
امام مسجد ذی النورین شهر گنبد کاووس تاکید ورزید: روایات متعددی از صحابه رضی الله عنهم نیز به نقل از کلام مبارک رسول اکرم(ص) موجود است که آن حضرت دو سرور جوانان بهشت را گل های خوش بوی زندگیش توصیف کرده است و از این جهت حسن و حسین رضی الله عنهما در نزد مسلمین از احترام ویژه ای برخوردار هستند. ما نیز در عصر کنونی می توانیم آن حضرت رضی الله عنه را از صمیم قلب و به معنای حقیقی دوست داشته و در تشریح خدمات ارزشمند ایشان به نسل آینده بکوشیم.
آخوند بهلکه، دوران حیان انسان از دوره نبوت را باریکه محدود و منتهی به سرای آخرت خواند و اظهار داشت: مهمترین وظیفه و رسالت ما پاسداشت مقام سالار شهیدان در دشت کربلا و الگو برداری از تفکر و اعمال ایشان است. گرچه ایستادگی در برابر یزید و مقابله با مصادیق فساد اراده ای محکم و فولادین می طلبد، اما در تاریخ می خوانیم که ایشان و یارانش در وقت نماز وضو اختیار کرده و اجازه ندادند تا مسئله جنگ مانع از ادای فریضه الهی شود، پس آنها نماز جماعت را بر جای آورده و تا آخرین لحظه بر اجرای فرایض و سنت ها مداومت ورزیدند.
وی خاطر نشان کرد: دنیا بر مدار تقابل حق بر علیه باطل می چرخد. در تمامی برهه حیات انسان، حق پایدار مانده و هیچ زمانی را نمی توان مثال زد که باطل به قوام و دوام خود ادامه داده باشد. شکل ظاهری نبرد روز عاشورا به دلیل برتری در تعداد نفرات یزیدیان ، منجر به شهادت همه یاران امام حسین رضی الله عنه گردید، اما این نهایت کار نبود. چنانچه می خوانیم که پیمانه حکومت ظلم خیلی زود به آخر رسید و تا قرن ها از آنها به بدی یاد شده و خواهد شد.
امام مسجد ذی النورین شهر گنبد کاووس تصریح کرد: آیه بیست و نهم از سوره مبارکه فتح، امت محمدی و کسانی که در راه رسالت ایشان از مال و جان خود گذشتند را نمونه بارزی از بانیان تقویت وحدت اسلامی معرفی می کند. مهر و عطوفت مومنین نسبت به یکدیگر و از خودگذشتی هایشان در میدان های نبرد خورشید اسلام را فروزان تر از قبل می کند. از یاد نبریم که دشمنان قسم خورده اسلام کمافی السابق دنبال فرصت هستند تا میان ما و راه انبیا و امامان فاصله ایجاد کنند. رسالت ایشان مختص به گذشته نبوده و این راهی است که در صدر اسلام شروع شده و تا زمان آخرین نسل از بشر توسط منادیان وحدت و امت واقعی ادامه خواهد یافت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر