c_300_250_16777215_10_images_97163.jpg

 

ترکمن سسی - دونده گنبدی اکنون رکورددار پرش طول باشگاهی جوانان ایران است. در مسابقاتی که همین ۱۳ و ۱۴ تیرماه امسال در قالب لیگ نوجوانان و جوانان کشوری در تهران برگزار شد توانست ۷ متر و ۳۱ سانتی متر بپرد و این رکورد را ثبت کند.


محمدامین قره ، جوان خوش قامت چشم بادامی که چهره ترکمنی اش را همانند دیگر جوانان صحرا در هرجا می توان حدس زد ، پرنده ۱۸ ساله صحرا که از یازده سالگی ورزش دوومیدانی را در دو رشته ۱۱۰ متر با مانع و پرش طول کنار استاد علیرضا قدیمی شروع کرد و در طول هفت سال فعالیت ورزشی خود سیزده عنوان کشوری کسب کرده است.

خودش درباره موفقیت هایش می گوید: " دارای 8 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز کشوری هستم و چندین مدال استانی و شهرستانی دارم."

پرنده صحرا پس از چهار سال از آغاز فعالیت ورزشی خود تصمیم مهمی گرفت. " به خاطر تمرکز روی یک ماده ورزشی و با راهنمایی مربیم از ۳ ساله پیش ۱۱۰ متر بامانع را کنار گذاشتم و فقط در پرش طول فعالیت میکنم. "

وی درباره موفقیت اخیر خود و ثبت رکورد باشگاهی جوانان ایران می گوید: " با تلاش و حمایت های پدر و مادر عزیزم و مربی گرانقدرم توانستم رکورد پرش طول باشگاهی جوانان ایران را که ۷ مترو ۱۲ سانتی متر بود ارتقا بدم و با ۷ مترو ۳۱ سانتی متر رکورد دار این ماده شدم. "

محمدامین علاوه بر اینکه قهرمان موفقی است است منش اخلاقی شایسته ای دارد. او تاکید دارد : " تا الان هر قهرمانی که کسب کردم مدیون پدر و مادرم و مربی ارزشمندم اقای علیرضا قدیمی هستم."

محمدامین در پایان می گوید: "از زحمات و حمایت های فراوان دکتر گلناز نمازی، رشید بهلکه و اراز بردی بلخانی بی نهایت سپاسگزارم و دست بوس شما عزیزان هستم."

این پرنده خوش آتیه صحرا ، متولد گنبدکاووس و ساکن همین شهر است، خردادماه امسال دیپلم گرفته و عضو باشگاه گل گهر سیرجان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر