c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-13_08-44-26.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان، گفت: بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش 100 درصدی بیمه قرار می گیرند و هزینه درمان آن ها رایگان است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، هادی نودهی، در دیدار با اعضای موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه برای بیماران خاص و صعب العلاج دفترچه مخصوص صادر می شود، اظهار داشت: تمام هزینه های بیماران فوق پرداخت می شود تا دغدغه افزون بر بیماری خود نداشته باشند.
وی، به طرح افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران هم اشاره کرد و گفت: باستناد ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان به تصویب هیات مدیره رسید و در هیات محترم دولت نیز تایید شد.
نودهی، گفت: بر این اساس حقوق بازنشستگان و مستمری بگیرانی که حداقل حقوق را دریافت می کنند حدود 57 درصد افزایش یافت و برای سایر بازنشستگان و مستمری بگیرانی که پایه حوق بالاتری دارند به میزان 38 درصد به اضافه 515 هزارتومان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.
وی، در خصوص نحوه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اظهارداشت: حقوق و مزایای تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت متمرکز از تهران واریزمی شود و استان نقشی در نحوه و میزان پرداخت ندارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان، از تامین و خرید زمین برای ساخت درمانگاه در شهرستان های مینودشت، آق قلا و علی آباد خبر داد و گفت: با هدف ارائه خدمات تامین اجتماعی در مناطق محروم، کم‌برخوردار و مرزی و توجه به توسعه و پیشرفت در پرتو عدالت‌محوری، شعبه تامین اجتماعی در سه شهرستان گمیشان، مراوه‌تپه و گالیکش راه‌اندازی می‌شود.
وی، به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی گلستان اشاره کرد و گفت: ۴۳ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفری استان تحت پوشش خدمات این اداره کل قرار دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی گلستان افزود: افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان شامل ۲۶۷ هزار بیمه شده اصلی و مشغول به کار در ۵۱ هزار کارگاه هستند.
وی، پراکندگی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان را شامل ۳۶ درصد در گرگان، ۱۴ درصد در گنبدکاووس، ۱۰ درصد در بندرترکمن اعلام کرد و افزود: ۶ درصد در هر یک از شهرستان های مینودشت، علی آباد و آق قلا، پنج درصد در هر یک از شهرهای کلاله، کردکوی و آزادشهر، چهار درصد در رامیان، سه درصد در بندرگز و یک درصد در فاضل آباد است.
مدیرکل تامین اجتماعی گلستان، شرایط بازنشستگی را داشتن حداقل 35 سال سابقه بدون شرایط سنی عنوان کرد و گفت: افراد با 30 سال سابقه و 50 سال سن و نیز با 10 ویا 20 سال سابقه و 60 سال سن می توانند از خدمات بازنشستگی استفاده کنند.  
نودهی، در خصوص سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری نیز گفت: خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و شاغلین در این رسته شغلی با 20 سال فعالیت متوالی و یا 25 سال فعالیت متناوب می توانند بازنشسته شوند.
وی، ادامه داد: استفاده از ظرفیت رسانه ها باعث می شود تا ارائه خدمات به جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی و جذب سرمایه گذاری در توسعه شتاب گیرد.
در این جلسه مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز با بیان نقش رسانه های مکتوب و مجازی، اظهار داشت: رسانه‎ها بسترساز توسعۀ کشور هستند.
غلامرضا ولی پور، با بیان اینکه خبرنگاران به رغم دستمزد کم و مشکلات و سختی ها، به کار و حرفه خود عشق می ورزند، اظهار داشت: حساسیت‌ها در کار خبرنگاران قابل توجه است، به گونه‌ای که هم باید مشکلات بیان شود و هم عملکردها بازگو شود.
وی، به برخی از مشکلات پیش روی اصحاب رسانه و هزینه های بالای اجاره و چاپ نشریات هم اشاره کرد و گفت: تجمیع دفتر چند نشریه طبق مصوبه هیات دولت امکان پذیر است و انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی درجهت تخصیص کدکارگاهی مجزا برای هر نشریه که در یک محل تجمیع شده اند، همکاری لازم را بعمل آورد.  
ولی پور، در خصوص روند شکل گیری موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: این موسسه با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 1010 در اداره ثبت موسسات به ثبت رسمی رسیده است.

 

خبرنگار: مسعود کاظمی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر