c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-02-09_17-14-49.jpg

 


ترکمن سسی: مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند و این از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای مردم گلستان در زمینه گازرسانی است.


 
به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی طالبی با بیان اینکه گازرسانی نعمت بزرگی که انقلاب به مردم گلستان هدیه کرده است، اظهار داشت: برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی استان ۱.۹ میلیون نفری گلستان از نعمت گاز طبیعی به‌عنوان سوخت پاک یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به مردمان و اقوام شیعه و اهل سنت ساکن در این استان شمالی که به نگارستان ایران مشهور می باشد، است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۲ بهمن ۵۷ و استقرار جمهوری اسلامی، کارگزاران، مسئولان و مدیران ادارات و نهادهای مختلف نظام، برنامه خدمات‌رسانی به مردم به‌منظور جبران محرومیت‌های بجا مانده از رژیم طاغوت را شروع و موفق شدند طی ۴۳ سال گذشته با صرف اعتبار و سرمایه‌گذاری‌های کلان، خدمات شایانی را در بخش‌های گوناگون از جمله گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی کشور بالأخص در استان گلستان ارائه دهند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان در خصوص تاریخچه گازرسانی در استان گفت: خط لوله گاز طبیعی در سال‌های ۵۳ تا ۵۵ از پالایشگاه گاز سرخس برای گازرسانی به نیروگاه نکا از گلستان که آن زمان بخشی از محدوده استان مازندران بود عبور کرد و سال ۶۰ گرگان به‌عنوان نخستین شهر و 3 روستای امیرآباد (گرگان)، قزل جه (آزادشهر) و یساقی (کردکوی) به‌عنوان نخستین روستاهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

طالبی با یادآوری این مطلب که شرکت گاز گلستان در سال ۷۸ تشکیل شده است، اقزود: شرکت گاز این استان شمالی در مرداد همان سال تأسیس و چند ماه بعد فعالیت خود را آغاز کرد که تا آن زمان تنها اهالی ۱۶ شهر و ۲۴ روستای این استان شامل ۱۱۷ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند بودند که برای گازرسانی به آن‌ها هزار و ۴۹۰ کیلومتر شبکه انجام و ۷۶ هزار و ۵۰۰ عدد انشعاب نصب‌شده بود.

این مقام تصریح کرد: استان گلستانی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌ یک از مناطق شهری و روستایی آن از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نبودند و شاید همچون مردمان سایر نقاط کشور دیدن شعله آبی گاز در منازل خود را در خواب هم نمی‌دیدند، اکنون به برکت انقلاب اسلامی و تلاش جهادی متولیان وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران شاهد برخورداری ۶۲۴ هزار و ۶۲۷ خانوار این استان شمالی از این نعمت خدادادی است.
خبرنگار: آسیه نوری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر