c_300_250_16777215_10_images_77431.jpg

 
ترکمن سسی - طبیعی است در گذر زمان گل و لای و رسوبات از طریق آب رودخانه به پایین دست جاج به جا می شود و در نهایت این رسوبات در پشت سدها انباشته و باعث پر شدن حجم مخزن سدها می شود.



تخلیه دوره ای این رسوبات موجب آزاد شدن فضای مخزن سدها و افزایش طول عمر سدها می شود و در مواقع بارندگی های شدید و جاری شدن سیل های احتمالی به عنوان سوپاپ اطمینان عمل کرده و به میزان قابل توجهی از خطرات مخرب سیل جلوگیری می کند و نیز افزایش میزان آب ذخیره شده در پشت سدها از ثمرات رسوبات زدایی پشت سدهاست.

اما همانگونه که در تصویر مشاهده می فرمایید وضعیت مخزن سد وشمگیر مدتهاست که بدلیل انباشتگی رسوبات و گل و لای در چنین وضعیت نامطلوبی قرار دارد و ضرورت رسیدگی به این وضعیت و در صورت اقتصادی بودن لایروبی و زدودن انبوه رسوبات پشت سد آشکار است.

تجربه نشان داده است که استان گلستان همواره در معرض  پدیده های مخرب طبیعی است و امید که مدیران آب منطقه ای گلستان در جهت خدمت به کشاورزی منطقه و نیز پیشگیری از خطرات احتمالی سیل ها نسبت به این وضعیت نامناسب رسیدگی نماید.

تصویری را که مشاهده می کنید یکی از شهروند خبرنگاران ترکمن سسی ارسال نموده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر