c_300_250_16777215_10_images_11890.jpg

 


ترکمن سسی - هفته گذشته، انتشار یک گزارش از تحصیل دانش آموزان روستای قورپلجه در کانکس های فرسوده در چند رسانه استانی بازتاب داشت و مدیران متولی در گفتگو با خبرگزاری ها به آن واکنش نشان دادند.


وحید فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت که جمع آوری مدارس کانکسی مستقل بجز مدارس عشایری و فصلی، در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس گلستان قرار دارد و اعلام کرد درصورتی که آموزش و پرورش گنبدکاووس و کمیته برنامه ریزی شهرستان ساخت مدرسه در قورپلجه را در اولویت امسال قرار دهند، عملیات احداث مدرسه در دستورکار این اداره کل قرار می‌گیرد.

فراهی همچنین گفت که سال قبل ( 1401) یک دستگاه کانکس مناسب جهت تخصیص به روستای قورپلجه به آموزش پرورش گنبدکاووس تحویل شده است.

عبدالقادر ظفر مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در گفتگو با خبرگزاری ایرنا با تایید فرسودگی مدرسه کانکسی این روستا  بیان کرد که چهار سال پیش برای آغاز ساخت مدرسه در این روستا اقدام شد ولی آن زمان با اختلاف نظر برخی اهالی و چند عضو شورا در جانمایی مکان ساخت مدرسه، فرصت ساخت مدرسه از دست رفت.

وی در آن گفتگو تایید کرد که روستای قورپلجه نیاز به ساخت مدرسه دارد و اگر اهالی زمین مناسب در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند، این اداره با همراهی اداره کل نوسازی مدارس گلستان و مشارکت خیرین مدرسه جدید در روستای قورپلجه می سازند.

ظفر همچنین در آن گفتگو ادعا کرد که برخی عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی که دانش آموزان قورپلجه را نشسته بر زمین نشان می‌دهد، مربوط به سنوات قبل است.

بعد از این واکنش ها و اظهارات ، امیر مهدی ( هارون) آق عضو شورای روستای قورپلجه به خبرنگار ما اعلام کرد سه چهار سال قبل اختلافاتی در تعیین مکان ساخت مدرسه جدید در روستا وجود داشت اما تاکید کرد این اختلاف و حواشی دو سال قبل حل و فصل شده و دهیار و همه اعضای شورای قورپلجه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ یک قطعه زمین حدودا نیم هکتاری را در ضلع شرقی روستا جهت ساخت مدرسه جدید طی صورتجلسه ای به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش شهرستان قرار دادند و همان زمان کارشناس آن اداره در حضور همه اعضای شورا، نسبت به نقشه برداری و تعیین مختصات جغرافیایی UTM آن زمین اقدام کرد و همه مراحل واگذاری و تحویل زمین به آموزش و پرورش گنبد طی شده است.

وی یادآوری کرد که زمین تحویلی به آموزش و پرورش در ضلع شرقی روستا دارای موقعیت عالی است و چون قبل از جاده اصلی است خطرات عبور و مرور دانش آموزان ابتدایی از عرض جاده را نیز ندارد.

امیر مهدی آق گفت که یک دستگاه کانکس که مدیرکل نوسازی مدارس گلستان از تحویل آن به آموزش و پرورش گنبدکاووس جهت تخصیص به روستای قورپلجه خبر داده، علیرغم نیاز مبرم روستا به آن کانکس، به دلیل مخالفت مدیر شهرستانی تاکنون تحویل مدرسه این روستا نشده است.

عضو شورای روستای قورپلجه در خصوص تصاویر منتشر شده دانش آموزان این روستا که آنان را نشسته بر کف زمین نشان می‌دهد گفت که برخلاف ادعای مدیر شهرستانی، دانش آموزان روستا در سال تحصیلی جاری  و تا چند ماه قبل نیز، کف زمین می نشستند و در زمستان ۱۴۰۱ ما برای تجهیز کلاس های کنار مدرسه، دنبال میز و نیمکت های قابل استفاده از جاهای دیگر بودیم.
 
امیر مهدی آق تاکید کرد که با توجه به تعداد ۵۳۰ دانش آموز فعلی و حدود صد نونهال ورودی جدید در مهرماه امسال، انتظار داریم کمیته برنامه ریزی شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس، در تعیین اولویت ساخت مدرسه جایگزین مدارس فرسوده، روستای قورپلجه را در اولویت قرار دهند و از ظرفیت خیرین احتمالی برای کمک به ساخت مدرسه در روستای قورپلجه استفاده نمایند.

این عضو شورای قورپلجه در پایان تصریح کرد که بارها از مدیران متولی پیگیر امور مدرسه بوده و از همکاری و حسن استقبال مدیرکل نوسازی مدارس گلستان و کارشناسان آن اداره کل از طرف اهالی روستا قدردانی کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر