c_300_250_16777215_10_images_11878.jpg

 

 
ترکمن سسی - استاندار گلستان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید در تمام دستگاه‌ها به صورت دقیق و کامل اجرا شود و فرمانداران با جدیت نسبت به این امر نظارت کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه در همایش جوانی جمعیت که در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: سه دهه است به دلیل سدهایی که خواسته و یا ناخواسته برای تشکیل خانواده ایجاد شد شاهد حرکت کشور به سمت پیر شدن جمعیت هستیم.
وی ادامه داد: زنگ خطر پیر شدن جمعیت به صدا در آمده و باید به این موضوع توجه کنیم .
استاندار گلستان تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت جزئی و عینی مسیر راه را برای همه مشخص کرده و باید بیش از پیش به آن توجه شود.
زنگانه افزود: موضوع جمعیت مبحث مهم اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی در جامعه است و از نظر ساختار، ترکیب و توزیع جمعیت یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و حفظ ساختار درونی جامعه است.
وی اضافه کرد: امروز موضوع جمعیت مورد توجه تمام کشورها حتی کشورهای پیشرفته‌ای است که امروز متوجه شدند باید سیاست‌های جمعیتی را به سمت تشکیل خانواده و افزایش جمعیت جوان حرکت دهند.
استاندار گلستان تصریح کرد: پیری جمعیت بنیه دفاعی و بنیه نیروی تخصص جامعه را برای آبادانی و پیشرفت دچار خلل خواهد کرد و شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
زنگانه گفت: همه به این رسیده‌اند که جمعیت کم در کشور منجر به بروز چالش‌های اساسی در همه حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.
وی اضافه کرد: برای تغییر نگرش جامعه به موضوع جمعیت نیازمند اقدام تمام عیار فرهنگی، تشویقی، ترویجی و آموزشی هستیم.
استاندار گلستان تصریح کرد: اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باید با دقت و جدیت در تمام دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد و فرمانداران بر این موضوع با اولویت نظارت کنند.
زنگانه در بخش دیگری با اشاره به تغییر روند انتصاب مسوولیت در استان گلستان، گفت: 94 درصد مدیران استان بومی هستند و میانگین مسوولیت در استان 10 سال جوانتر شده و نقش بانوان هم پر رنگ تر شده و به سمتی پیش می‌رویم که 20 درصد مدیریت‌ها به بانوان سپرده شود و تجربه هم نشان داده که سپردن مسوولیت به بانوان اقدام درستی است.
 
c_300_250_16777215_10_images_11880.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر