c_300_250_16777215_10_images_11978.jpg

 

 

ترکمن سسی - امان محمد خوجملی یادداشت نویس گلستانی امروز در جدیدترین یادداشت خود نوشت: این مقدار ارزانی آب به نفع مردم نیست ، بی مسئولیتی را بیشتر می کند و تجدید نظر در قیمت آب روستاها ضروری است.


امان محمد خوجملی نوشت : به نظر می رسد بحران آب زودتر از موعد مقرر خود را نشان داده است. کارشناسان امور آب و محیط زیست چند سال پیش حدود 20 سال آتی را برای آغاز بحران آب پیش بینی کرده بودند. فکر می کنم این بحران ده سال جلوتر آغاز شده است. اما با این حال هیچ تدبیری برای حفظ باقی مانده آب سفره های زیر زمینی اندیشیده نمی شود. شالی و هندوانه به راحتی کاشته می شود. قیمت آب در روستا ها تقریباً مجانی است.(ده هزار تومان در هر ماه).

این ارزانی با کمبود و قحطی آب تناسب ندارد. به نفع مردم هم نیست. خیلیها در حیاط شان مزرعه و باغ راه انداخته اند و شب و روز شیر آبشان باز است. این رفتارهای غیر مسئولانه به خاطر ارزانی تعرفه آب است. با سرنوشت آب نباید شوخی کرد. هر کس در خصوص آب بی مبالاتی کند و خارج از عرف و عادت زیاد مصرف کند باید با جریمه های سنگین او را سر عقل آورد که دیگر جرئت تکرار این کار را نداشته باشد.

اگر حفظ و نگه داری آب عاقلانه و علمی نباشد فردا دود آن به چشم همه خواهد رفت. به جای ده هزار تومان هر ماه یک میلیون تومان به پردازند. عموماً مصرف آب در روستاها بقدری غیر مسئولانه و بی قاعده است که کسانی که محل سکونت شان از مرکز روستا فاصله بیشتری دارند از نعمت آب محرومند و همیشه از بی آبی گلایه و شکایت دارند.

در چنین شرایطی اهرمهای وادار کننده(جریمه های سنگین) را باید بیشتر بکار گرفت تا همه رفتاری معقول و متعارف و معنا دار داشته باشند. همه باید بدانند ارزش آب کمتر از روغن نیست. دوران فراوانی گذشته و وارد دوران قحطی و سختی آب  شده ایم باید متناسب با آن شرایط رفتار کنیم. اگر این کار هر چه زودتر شروع نشود در نهایت مجبور به مهاجرت و آوارگی و ترک وطن خواهیم شد که به معنای بردگی در دیار غربت خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر