c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-17_18-20-38.jpg

 


ترکمن سسی - معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با تجلیل از جایگاه مختومقلی فراغی در ترویج وحدت و فضیلت‌های انسانی گفت: اشعار این شاعر شهیر ایرانی ترکمن مملو از مفاهیم وحدت‌آفرین است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مهدی دهرویه ظهر امروز روز چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 در همایش نکوداشت دویست و نودمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامی و شهیر ایرانی ترکمن با محوریت، مختومقلی همبستگی اجتماعی و هویت ایرانی اسلامی در تالار حکمت دانشگاه گنبدکاووس اظهار کرد: همه ساله در ایام تولد این شاعر برنامه‌های متنوع فرهنگی باحضور اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در استان گلستان و شهرهای استان برگزار می شود.


دهرویه با بیان اینکه استان گلستان نماد واقعی وحدت در کشور و جهان اسلام و گنبدکاووس مینیاتوری از وحدت اقوام و مذاهب است، افزود: وحدت اقوام و مذاهب ساکن گلستان نشات گرفته از قرآن، سنت و سیره نبی مکرم اسلام است.

فرماندار گنبدکاووس گفت: در سایه وحدت اقوام و مذاهب در زمان پیروزی انقلاب، زمان جنگ تحمیلی و در شرایط فعلی بسیاری از مشکلات کشور رفع شده است.
دهرویه افزود: گلستان شهدای زیادی از اهل سنت و ترکمن های ساکن استان دارد ضمن اینکه اقوام در شادی و غم یکدیگر شریک هستند که نمونه آن را در سیل سال ۹۸ در مناطق ترکمن نشین و کمک همه اقوام به آنها مشاهده کردیم.
وی با بیان اینکه مفاخر اقوام از جمله مختومقلی فراغی از پایه های وحدت هستند گفت: دولت سیزدهم و استاندار گلستان بر این موضوع و بزرگداشت مفاخر تاکید دارند.

در این مراسم، احمد قربانف سفیر ترکمنستان در ایران، الیاس تاکایف سرکنسول ترکمنستان در مشهد و سرکنسول این کشور در گلستان، دستیاران استاندار در امور مذاهب و روابط بین الملل، ائمه جمعه و جماعات، فعالان فرهنگی استان و گنبدکاووس حضور دارند.
اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه صنایع دستی از دیگر بخش های این مراسم بود.


خبرنگار : بلقیس کردبچه

c_300_250_16777215_10_images_11981.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر