c_300_250_16777215_10_images_IMG22234797.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس کمیته تقریب مذاهب ستاد دهه فجر گلستان از برگزاری نشست منطقه ای وحدت با حضور علما و اندیشمندان اهل سنت را در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم ، روز دوشنبه ۳ بهمن در نشست با خبرنگاران عضو ستاد خبری فجر گلستان اظهارکرد: مقابله حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد.
رئیس کمیته تقریب مذاهب ستاد دهه فجر گلستان با تاکید بر اینکه وحدت بین پیروان مذاهب اسلامی، توطئه های دشمنان را خنثی می‌کند، گفت: با وجود همه طراحی‌ها و فتنه انگیزی های دشمنان اما مردم ما با تاسی از اندیشه های نبوی و علوی با این توطئه چینی ها مقابله می کنند.
 
وی افزود: در آشوب‌های اخیر یکی از برنامه های دشمنان ایجاد اختلافات و جنگ قومیتی و مذهبی در کشور بود. در دهه فجر امسال تلاش می کنیم در راستای تقویت هرچه بیشتر وحدت شیعه و سنی برنامه های مختلفی برگزار کنیم.
 
حجت الاسلام دیلم با اشاره به برخی اظهارات نابخردانه از تریبون های نمازجمعه، بیان کرد: تریبون‌نماز جمعه، مقدس است و برای حفظ آن هزاران شهید اهل سنت و اهل تشیع تقدیم شده است و انتظار نداریم‌ مانند آنچه که در شرق کشور رخ می دهد، این تریبون پازل دشمنان اسلام و انقلاب را تکمیل کند.
 
وی گفت: متاسفانه برخی افراد از تریبونی که باید احکام و معارف دینی را ترویج کند در خدمت حمایت از بهائیت و تجزیه طلبان به کار گرفته اند. شبکه هایی مانند کلمه، وصال و نور که پول های سعودی حمایت می شود نیز به صورت مستمر در حال تفرقه افکنی هستند.
 
رئس مرکز اسلامی با اشاره به برنامه های گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز گفت: گردهمایی ائمه جمعه اهل سنت، برگزاری نشست نخبگانی با حضور اقشار مختلف اهل سنت، برگزاری نشست های منطقه ای وحدت و ... از برنامه های این ایام است.
 
وی با اشاره به تقدیم بیش از ۶۰۰ شهید اهل سنت در استان ادامه داد: این سند افتخار اهل سنت است که همواره پای انقلاب ایستاده اند و هیچ وقت این اتحاد شیعه و سنی شکستنی نیست.
 
حجت الاسلام دیلم گفت: در روز ۱۹ بهمن گردهمایی ویژه مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استات و در ۲۰ بهمن گردهمایی طلاب اهل سنت استان در شهرستان گنبدکاووس از دیگر برنامه ها خواهد بود.
 
وی برگزاری نشست منطقه ای وحدت با حضور علما و اندیشمندان اهل سنت را در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن را از دیگر برنامه های محوری در دهه فجر عنوان کرد و گفت: در این نشست مهمانانی از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه به همراه علمای اهل سنت استان های گلستان و خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر