c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-01-24_16-09-54.jpg



ترکمن سسی - سیدرضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان از برگزاری جشنواره یک صدا ایران با همکاری حوزه هنری گلستان و سایر نهادهای فرهنگی در هفته جاری خبر داد.

 

رویداد «یک صدا ایران»، بستری برای شناسایی ، آموزش و تربیت دانش آموزان هنرمند استان گلستان

جشنواره «یک صدا ایران» از تاریخ 5 الی 7 بهمن ماه 1401 در دانشگاه فرهنگیان گلستان با حضور 180 دانش هنرمند در وحیدرشته های ادبیات، هنرهای تجسمی، هنرهای چند رسانه ای و تصویری و هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.

در این جشنواره که با برپایی کارگاه های آموزشی با بهره گیری از اساتید کشوری همراه است، دانش آموزان در رشته های مختلف هنری از تجارب اساتید مطرحی چون نیما بیگدریان، علی سلیمانی، بابک صحرانورد و محمد رضا عباسپور بهره مند می شوند تا ضمن ایده پردازی، سوژه یابی و پرورش موضوعات بتوانند در پایان رویداد با ارائه خلق آثار با یکدیگر به رقابت بپردازند. هدف این رویداد ملی، مطابق با عنوان آن ( یک صدا ایران) توجه به میهن ، آینده کشور، تبیین دستاورد ها و ترسیم آینده کشور در نگاه نوجوانان و همچنین شناسایی و استعدادیابی هنرمندان نوجوان در زمینه های مختلف هنری و افزایش روحیه کنشگری آن در باب موضوعات مختلف است.استان گلستان چهارمین میزبان یک صدا ایران بوده و پیش از گلستان، این رویداد در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان برگزار شده است.


سید حسام بنی فاطمه مدیر حوزه هنری گلستان در نشست با اصحاب رسانه گلستان در خصوص اهداف این جشنواره بیان داشت: جشنواره «یک صدا ایران» یک رویداد تقویت کنشگری است که با شناسایی دانش آموزان مستعد و ارائه آموزش های متناسب با روحیات شان، سعی می شود روحیه کنشگری در دانش آموزان تقویت شود.
وی همچنین رویداد یک صدا ایران را یک رویداد مستمر و رونده معرفی کرد و اذعان داشت: رویداد یک صدا ایران آغاز راهی برای شناسایی، پرورش و تربیت هنرمندان انقلابی است تا در آینده نزدیک از این هنرمندان متعهد در عرصه‌های مختلف بهره ببریم.
بنی فاطمه در خصوص شرکت کنندگان این جشنواره گفت: ۶۷۰ دانش آموز هنرمند برای شرکت در رویداد یک صدا ایران معرفی شدند که از این تعداد 500 نفر با ارائه آثار در مرحله مقدماتی جشنواره شرکت نمودند و با بررسی آثار توسط داوران در مجموع  در مجموع ۱۸۰ دانش آموز برای شرکت در رویداد یک صدا ایران گلستان انتخاب شدند که از این تعداد ۱۴۰ دانش آموز دختر و ۴۰ دانش آموز پسر هستند.
مدیر حوزه هنری گلستان در پایان به ضرورت بومی سازی هویت و تقویت زیرساخت هویت بوم در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید نسبت به استان خودمان نیز عرق داشته باشیم تا دانش آموزان با خدمات و آثار مشاهیر و مفاخر استان نظیر دکتر غلامعلی بسکی، آیت الله علوی شهید روحانی فرد، مرحومه نازقلیچی و هنرمندانی نظیر صفرپور و مختوم قلی فراغی و ... بیشتر آشنا شوند.  


سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش نیز در این نشست به جایگاه هنر در جهاد تبیین اشاره کرد و بیان داشت: هنر بهترین و برترین زبان برای اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی است و در نظر داریم با برپایی چنین جشنواره هایی، آثار فاخر، بنیادین و ماندگار توسط دانش آموزان گلستانی خلق شود. در ضمن آثار فاخر دانش آموزان در صدا و سیما گلستان پخش و در بیلبوردهای شهری در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ضرورت همگام سازی فعالیت های تربیتی با ذائقه دانش آموزان گفت: همانگونه که استعداد افراد در ورود به عرصه های هنری متفاوت است بدون شک، ذائقه دانش آموزان در مقوله هنر و نحوه تربیت پذیری آنها نیز متفاوت است و باید در این مسیر به بستر و زیست بوم دانش آموزان نیز توجه کرد.
اختتامیه رویداد یک صدا ایران روز جمعه 7 بهمن در کانون طه گرگان برگزار می‌شود و از صاحبان اثار برتر این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

گزارش از : وحید حاج سعیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر