c_300_250_16777215_10_images_77651.jpg

 

ترکمن سسی : عبدی پهلوان - بالاخره همانند دوره های پیشین، انتخابات شورای اسلامی شهر مراوه تپه با همه فراز و فرودهایش به پایان رسید.


در فضای انتخاباتی شورای شهر مراوه تپه سیاست بازی‌ها و زد و بندهای راست و دروغ و هزاران حرف و حدیث خوب و بدش را شاهد بودیم و در نهایت پس از انتخابات ششمین دوره  کرسی های پنج گانه شورای اسلامی صاحبان خود را شناختند.


اکنون پس از فروکش کردن تب و تاب رقابت های انتخاباتی همه شهروندان امید آن دارند که اعضای منتخب شورای اسلامی که اتفاقا بعضی از آنها دارای سابقه طولانی در کسوت عضو شورا و حتی شهرداری و فعالیت های سیاسی، اجتماعی می باشند با همدلی و هم افزایی با اقدامات و عملکرد های عقلانی و کار کارشناسانه با انتخاب فردی شایسته به عنوان شهردار شروع و در حد بضاعت مسائل و مشکلات مجموعه شهرداری را کاهش و یا به کلی مرتفع نمایند.


اما در این میان بودند کسانی که بواسطه شرایط ایجاد شده در فضای انتخاباتی این دوره تا توانستند بر طبل اختلافات کوبیدند و نسبت به عقده گشایی های بی منطق که حاصل تفکر سطحی و ناشی از قومگرایی و طایفه بازی است اقدام کردند.


 این نوع تفکر متأسفانه زن و مرد، پیر و جوان و تحصیل کرده و عوام نمی شناخت غافل از اینکه در محیط کوچکی چون مراوه تپه تمام حرف و حدیث ها فوراً به سمع و نظر همشهریان خود خواهد رسید.

به یقین می‌توان گفت که نه تنها اکثر رأی دهندگان بلکه بسیاری از داوطلبین شورای اسلامی نیز چندان از سر فصل های بودجه شهرداری آگاه نیستند و یا به وظایف شورای اسلامی شهر کاملاً واقف نمی باشند چه برسد به نظارت بر عملکرد شهردار و نحوه هزینه کرد میلیاردها تومان پول بیت‌المال به عنوان بودجه شهرداری!

اما در این دوره در انتخاب اعضای شورای شهر برخی حساسیت های بالا و تعصب های بی منطق را دیدیم ولی آمان از ذره ای تفکر و تعقل در بررسی عملکرد و توانایی‌های فردی داوطلبین شورای اسلامی.

علی ایحال بر ماست که بعنوان شهروندان دارای درک و شعور از نتیجه برآمده از شیرازه ی تفکر جمعی مراوه تپه حمایت و پشتیبانی های لازم را داشته باشیم.

با عنایت به نتایج آراء عمومی شهروندان در انتخاب گزینه های شورای اسلامی نکاتی چند وجود دارد که قابل تأمل است. اینکه سه نفر از برگزیدگان شورای اسلامی جزء کارکنان شهرداری مراوه تپه بوده و بطور مستقیم و بلاواسطه نقش مستقیم در انتخاب شهردار را دارند که بطبع شخص منتخب منافع عمومی را به منافع شخصی یا گروهی خاص ارجح دانسته و با تمرکز به خواست عمومی شهروندان اثر مثبتی در اذهان عمومی و شهر محل زندگی آنان بجا  بگذارند.

ولی آیا با احتساب سه نفر (60%) از اعضای شورای اسلامی شهر از طرفی جزو کارمندان شهرداری بوده و از طرفی نظارت تام بر عملکرد شهرداری دارد آیا در اخذ مصوبه و مجوزها برای فعالیت‌های شهرداری حمایت‌های لازم را خواهند داشت؟!

 در این قضیه آیا شائبه سوء استفاده از موقعیت برای برخی از اعضای شورای اسلامی متصور نیست؟ آيا تصمیم اکثریت اعضای شورای اسلامی بر تصمیم بقیه اعضای که از قضا یکی از آنها دارای کمترین تجربه در امور شورایی میباشد نخواهد چربید؟

 این موضوع حتی مورد توجه مسئولان نیز قرار گرفته و در بخشنامه ای از مشارکت کارکنان شهرداری را در انتخابات شورای اسلامی منع نموده است. (نقل قول).

بهرحال خود کرده را تدبیر نیست و مردم انتخاب خود را انجام داده اند. حالا بجز همراهی با وضعیت به وجود آمده راه دیگری پیش روی شهروندان وجود ندارد.

 در پایان از صمیم قلب آرزو میکنم که شهروندان از انتخاب خود پشیمان نشوند و از برگزیدگان شورای اسلامی شهر هم تقاضا دارد عملکرد خود را منطبق بر خواست و منفعت عموم شهروندان قرار داده و همواره صلاح شهر را در نظر داشته باشند تا همیشه در بطن جامعه به عنوان یک عنصر مطلوب شناسایی و مورد وثوق شهروندان باشند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مراوه 1400-04-06 21:49
یکم زود شروع کردی داداش 20 سال دست یه عده خاص بود قلمت کجا رفته بود؟
نقل قول کردن
0 #2 سارسماز 1400-04-08 02:22
شورای شهر یا شورای روستا یا شورای پولدارا؟در این انتخابات خرید و فروش رای و کشاندن مردم روستاها جهت رای دادن در مرکز شهرستان خیلی هویدا بود.با این وضعیت در انتخابات بعدی فقط پولدارها باید کاندید بشن...امار مشارکت در خود مراوه به رقم نجومی و تصنعی 140 درصد رسیده در صورتیکه در روستاهای مجاور کمتر از 40 درصده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر