c_300_250_16777215_10_images_62490.jpg

ترکمن سسی-جلسه کاندیداهای ترکمن شورای شهر با یاشولی های سنتی انتخاباتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،شب گذشته هفتم اردیبهشت ماه،جلسه کاندیداهای ترکمن شورای شهر با یاشولی های سنتی انتخاباتی در خیابان شریعتی غربی برگزار گردید.

 

 

در ابتدای این جلسه کریم آهنگری از لیدرهای یاشولی های سنتی انتخاباتی از ائتلاف هفت نفره کاندیداها اعلام حمایت کرد که بلافاصله با مخالفت دیگر هم تیمی های وی روبرو شد.البته آهنگری قبل از این سخنان کاندیداها را فاقد قدرت اجماع معرفی کرد و از دلایل این ناتوانی سخنی نگفت.

 

 

بیشتر کاندیداهای حاضر در جلسه،لحن آهنگری را جدی نمی دانستند ولیکن اعلام مخالفت برخی یاشولی ها با حمایت آهنگری از ائتلاف کاندیداها را دال بر اختلاف شدید درونی آنها قلمداد می کنند چرا که در جلسه کوی ملانفس نیز هنگامیکه عبدنور بهلکه زاده از این ائتلاف اعلام حمایت کرد اوضاع جلسه متشنج شد و کنترل آن از دست یاشولی های سنتی انتخاباتی خارج شد.

 

به اعتقاد حاضران،این جلسه شاهد صف آرایی کاندیداهای مخالف و موافق یاشولی های سنتی انتخاباتی بود که تعداد مخالفان به مراتب بیشتر از موافقان بوده است،چرا که گزینه های اصلی تیم یاشولی های سنتی انتخاباتی مشخص شده اند و سوگلی های یاشولی ها تحت هر شرایطی از این تیم اعلام حمایت می کنند.

نور چشمی های یاشولی های سنتی که از انتخاب خویش به قطعیت لازم رسیده اند و در سهم خواهی ستادهای انتخاباتی و طایفه ای نام آنها از گلدان بیرون آمده است و سناریوی مهندسی یاشولی های سنتی هماهنگ با آنها است،از انتقاد مخالفان سخت آشفته خاطر هستند چرا که انتقاد از یاشولی های سنتی انتخاباتی را در تضاد با منافع خویش می دانند.

 

به اعتقاد برخی از کاندیداهای حاضر،اینگونه جلسات جنبه فرصت سوزی توسط یاشولی های سنتی انتخاباتی را دارد تا مانع ائتلاف کاندیداهای ترکمن شوند و در دقیقه نود سناریوی خویش را پیاده کنند چرا که جلسه شب گذشته به خوبی نشان داد اینگونه جلسات هیچگونه نتیجه ای برای آنان ندارد و به انتقادات آنها جز کلی گویی پاسخی داده نمی شود.

 

به گفته برخی از کاندیداهای حاضر در نشست شب گذشته،در طیف دیگر شعار اصلی تیم انتخاباتی و سیاسی یاشولی های سنتی انتخاباتی اتحاد است،پس چرا در جاییکه قریب به اتفاق کاندیداهای ترکمن از توانایی خویش برای اتحاد بصورت مستقل سخن می گویند،این تیم انتخاباتی و سیاسی سعی در خدشه دار کردن و خفه کردن این ائتلاف در نطفه دارد؟علی الخصوص زمانیکه این کاندیداها اتفاق نظر دارند که به ائتلاف کاندیداهای ترکمن تن می دهیم چرا که از شفافیت های لازم برخوردار است و چون سایر جریانات دارای لابی گری و فسادهای انتخاباتی،سیاسی و مالی نیست.

 

به اعتقاد این کاندیداها انتخاب گزینه های یاشولی های سنتی انتخاباتی از اکنون و اذعان این سوگلی ها نخبه کشی عیان و فساد شدید انتخاباتی است که علاوه بر نقض اصل بی طرفی یاشولی های واقعی ترکمن و عوام فریبی این تیم،باعث خدشه دار شدن حیثیت و اعتبار یاشولی های واقعی ترکمنها می شود.

 

از سوی دیگر شعور کاندیداهای ترکمن و هواداران آنها به حدی بالا رفته است که توانایی اتحاد را دارند و نباید سنگ اندازی ها مانع این اتحاد شود،طیف های مختلف مدعی نیز باید به این اتحاد کمک کنند و نباید از اسامی مقدس ریشه دار در جهت رسیدن به منافع شخصی سو استفاده کرد.

 

تعدادی دیگر از کاندیداهای حاضر در نشست خیابان شریعتی غربی،از غرور و خودخواهی برخی از یاشولی های سنتی انتخاباتی شدیدا گله مند هستند و سوال این عزیزان بیان این نکته است که این غرور و منیت شدید از کجا سرچشمه می گیرد؟و اعضای این تیم انتخاباتی صلاحیت خود را چگونه کسب کرده اند که قصد دارند درباره صلاحیت کاندیداهای ترکمن صحبت کنند؟آیا از صلاحیت لازم علمی برخوردار هستند تا درباره مدارک عالی تحصیلی کاندیداها اظهار نظر کنند؟

 

در جلسه شب گذشته مخالفان یاشولی های سنتی انتخاباتی،محله بندی و انتخاب گزینه های یاشولی ها بر اساس هر سه محله یک کاندیدا،را زیر سوال بردند(طبق طرح تیم یاشولی های سنتی امین اعضاهای هر سه محله باید یک گزینه معرفی کنند)

 

این طرح دارای نواقص زیادی از دید مخالفان و منتقدان یاشولی های سنتی انتخاباتی است و بزرگترین آن عدم اعلام دقیق محلات است و از سویی این منتقدان اعتقاد دارند تیم یاشولی های سنتی انتخاباتی امین اعضاهای مد نظر خویش را با حذف امین اعضاهای معترض و منتقد در جهت پیاده سازی سناریوی خود انتخاب کرده اند و از اعلام اسامی امین اعضاها عاجز هستند.

 

در جلسه شب گذشته برخی از کاندیداها به طور علنی از عدم تمکین خویش به دلیل عدم شفاف سازی تیم یاشولی های سنتی انتخاباتی سخن گفتند.

 

لازم به ذکر است که جلسه فوق نیز چون جلسات گذشته شاهد درگیری لفظی حاضران بود.

 

به اعتقاد کاندیداهای حاضر،این جلسه وقت کشی یاشولی های سنتی انتخاباتی بود که هیچگونه نتیجه ای را نمی توان از آن گرفت،جز اینکه اهداف پشت پرده برخی افراد و طیف ها را برای آنها آشکارتر کرده است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر