c_300_250_16777215_10_images_21692.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از طلب گندمکاران استان بابت تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی، توسط دولت پرداخت شده و تلاش برای پرداخت باقیمانده مطالبات نیز ادامه دارد.


محمدباقر منوچهری روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این رقم پرداخت شده مربوط به خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا بیستم خرداد ماه امسال است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گلستان‌ در قالب خرید تضمینی خریداری شده و دولت بابت خرید تضمینی این محصول ۴۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت کرده که این رقم معادل ۷۴ درصد مطالبات است.
به گفته منوچهری، امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان گلستان با تدارک حدود ۸۰ مرکز خرید تضمینی اعم از دولتی، کارخانه‌ها و تعاون روستایی به اجرا درآمده و خرید گندم با دایر بودن مراکز خرید تضمینی در نوار جنوبی و سردسیر ادامه دارد.
امسال به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و موافقت هیات دولت، قیمت هر کیلوگرم‌ خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۱۵ هزار تومان تعیین شده که این مبلغ شامل ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم، ۱۵۰۰ تومان برای بخشی از هزینه‌های کود و بذر و ۲ هزار تومان بابت جایزه تحویل گندم به دولت است.
پیشتر علی اکبر مهقانی نوده سرپرست معاونت بهبود تولید گیاهی جهادکشاورزی گلستان به خبرنگار ایرنا گفته بود که در سال زراعی جاری به دلیل شدت خشکسالی، برداشت گندم از سطح ۲۵۰ هزار هکتار از زمین‌های زیرکشت اعم از آبی و دیمزارهای پُربازده گلستان، ۵۶۰ هزار تُن برآورد می‌شود.
استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.
گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 مجید دوجی 1402-04-05 19:52
سلام، بی زحمت پیگیری بکنید چه میزان پول نقد به حساب کشاورزان واریز می شود؟ چون گویا ۱۵۰۰ تومان را دولت محترم ادعا می کند قبلا در کود یارانه ای پرداخت کرده است، در حالیکه ما کشاورزان چنین چیزی دریافت نکرده ایم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر