c_300_250_16777215_10_images_2015_photo12887300063.jpg

 

ترکمن سسی – فرحان اسماعیلی دانش آموخته علوم سیاسی و روابط بین الملل در یادداشتی نوشت: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خود همیشه در تلاش برای ترور رهبران و مقامات بلندپایه فلسطینی بوده است.


تروریسم دولتی (State Terrorism) به استفاده از تاکتیک‌های تروریستی توسط دولت‌ها یا گروه‌های وابسته به آن‌ها برای دستیابی به اهداف سیاسی، نظامی، اقتصادی یا اجتماعی خاص اشاره دارد. در این نوع تروریسم، دولت یا نهادهای وابسته به آن از روش‌های خشونت‌آمیز، تهدید و ترس‌افکنی علیه شهروندان خود یا افراد و گروه‌های خارجی استفاده می‌کنند.


ویژگی‌ها و عناصر تروریسم دولتی
استفاده از خشونت و ترس؛
هدف: ایجاد ترس و وحشت در میان مردم یا گروه‌های خاص به منظور کنترل یا تضعیف آن‌ها
روش‌ها: شامل قتل، شکنجه، ربایش، بمب‌گذاری و دیگر اعمال خشونت‌آمیز می‌شود.
اهداف سیاسی؛
سرکوب مخالفان: دولت‌ها از تروریسم دولتی برای سرکوب مخالفان سیاسی، فعالان حقوق بشر و دیگر گروه‌هایی که تهدیدی برای قدرت آن‌ها به حساب می‌آیند، استفاده می‌کنند.
تغییر رفتار: هدف دیگر تروریسم دولتی ممکن است تغییر رفتار گروه‌های داخلی یا خارجی باشد.
پوشش قانونی و تبلیغاتی؛
پوشش قانونی: دولت‌ها ممکن است از پوشش قانونی و سیستم قضایی برای مشروعیت بخشیدن به اعمال تروریستی خود استفاده کنند.
تبلیغات: استفاده از رسانه‌ها و تبلیغات دولتی برای توجیه یا مخفی کردن این اقدامات نیز معمول است.
در این زمینه، اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی معمولاً در برابر فلسطینی‌ها و دیگر کشورهای همسایه مطرح می‌شود. در ادامه، برخی از نمونه‌های مورد اشاره در این بحث را بررسی می‌کنیم:


ترور رهبران فلسطینی؛
رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خود همیشه در تلاش برای ترور رهبران و مقامات بلندپایه فلسطینی بوده است. نمونه‌های برجسته شامل ترور شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و یحیی عیاش است. این ترورها معمولاً با حملات هوایی یا استفاده از مواد منفجره انجام می‌شود و هدف آن تضعیف گروه‌های مقاومت فلسطینی مانند حماس و ایجاد بازدارندگی به نفع خود می‌باشد.


عملیات نظامی گسترده؛
رژیم صهیونیستی تحت حمایت کامل غرب و ادعای حقوق بشر تهوع‌آور آن‌ها، عملیات نظامی گسترده‌ای در نوار غزه و کرانه باختری انجام داده است که شامل بمباران مناطق مسکونی، تخریب زیرساخت‌ها و کشته شدن هزاران غیرنظامی می‌شود. عملیات‌هایی مانند جنگ غزه در سال‌های 2008-2009، 2012، 2014 و 2021 نمونه‌های برجسته‌ای از این گونه اقدامات وحشیانه هستند که نمود بارز نسل‌کشی می‌باشند.


محاصره غزه؛
این رژیم کودک‌کش از سال 2007 تاکنون محاصره‌ای زمینی، دریایی و هوایی بر نوار غزه اعمال کرده است. این محاصره منجر به شرایط دشوار زندگی، کمبود مواد اساسی و محدودیت‌های شدید بر جابجایی افراد و کالاها شده است به نحوی که هزاران کودک از شدت گرسنگی به شهادت رسیده‌اند.


سیاست‌های شهرک‌سازی؛
شرح: اسرائیل غاصب با هدف گسترش کنترل بر اراضی فلسطینی و تغییر ترکیب جمعیتی این مناطق. به ساخت و گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری مشغول است. این اقدامات با تخریب منازل فلسطینیان، مصادره زمین‌ها و جابجایی اجباری آنان همراه است.


تبعیض و اعمال خشونت علیه فلسطینیان؛
استفاده از زور بیش از حد توسط نیروهای امنیتی اسرائیل در برابر فلسطینیان، بازداشت‌های اداری بدون محاکمه، شکنجه و اعمال خشونت‌های مختلف از جمله نقض حقوق بشر فلسطینیان محسوب می‌شود.


آخرین مصداق تروریسم دولتی این رژیم بزدل و حتاک نیز به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رهبر بزرگ و عظیم الشان ملت فلسطین، محور مقاومت و اسلام است. این عمل شنیع نمونه آشکار نقض تمامی قوانین بین‌المللی و حقوق دیپلماتیک است که با حمایت داعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی یعنی آمریکای جنایتکار و همدستان غربیش، صورت پذیرفته است. اما این ترورها و وحشی‌گری‌ها هیچوقت مستکبرین را به هدفشان نرسانده و موجب اتحاد هرچه بیشتر محور مقاومت و افزایش روحیه مبارزه با غاصبان شده است.


همانطور که رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) فرمودند: "برادران من، خواهران من، عزیزان من، مصمم باشید، از ترور نترسید، از شهادت نترسید و نمی‌ترسید، شهادت عزت ابدیست، حیاط ابدیست [...] منطق ما، منطق ملت ما، منطق مومنین، منطق قرآن است. با این منطق هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. ملتی که خود را از خدا می‌دانند و همه چیز خود را از خدا می‌دانند، رفتن از اینجا به‌سوی محبوب خود را مطلوب خود می‌دانند. با این ملت نمی‌توانند مقابله کنند".

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر