c_300_250_16777215_10_images_11921.jpg

 


ترکمن سسی - فرماندار مراوه تپه گفت: اشعار مختومقلی فراغی همواره موجب اتحاد، انسجام و همدلی مردمی بوده و برگزاری مراسم های نکوداشت مختومقلی با برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در میان مردم امید آفرین است.


لقمان قربانی صبح جمعه در گفتگوی تلفنی با خبرنگار ترکمن سسی گفت: امسال استقبال مردم از مراسم نکوداشت دویست و نودمین سال تولد مختومقلی بسیار گسترده بود و برآورد می شود حدود ۸۰ هزار نفر عصر پنج شنبه در آق توقای اطراف آرامگاه مختومقلی فراغی حضور یافتند.

قربانی افزود: طی دو سال اخیر کارهای عمرانی بسیاری در اطراف آرامگاه شاعر شهیر ایرانی ترکمن، مختومقلی فراغی انجام شده و جهت رفاه حال زائران و شرکت کنندگان در مراسم حدود ۲۵ هزار مترمربع تقریبا به طول ۲/۵ کیلومتر از معابر اطراف آرامگاه مختومقلی آسفالت شد و زیرسازی برخی از معابر دیگر در اطراف آرامگاه انجام شده و بزودی آسفالت می شود.

وی ادامه داد: این کارهای عمرانی با کمک های بنیاد مسکن ، راهداری و حمل و نقل جاده ای و کمک های مردمی به مرکز نیکوکاری شهید محمد ایشان گوگلان انجام شده و حدود هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

قربانی در خصوص برخی گلایه ها از وضعیت ترافیکی قبل از پل ورودی به محوطه آرامگاه و سرویس های بهداشتی در محل برگزاری مراسم گفت: پیش از این امکانات آنجا ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی بود و اخیرا هم برای رفاه حال شرکت کنندگان ۱۲ چشمه دیگر سرویس بهداشتی راه اندازی شد، به هرحال وقتی در یک روز واحد جمعیتی حدود ۷۰ ، ۸۰ هزار نفری و هزاران خودرو در یک نقطه جمع بشوند برخی مسایل ترافیکی و محدودیت ها پیش می آید.

فرماندار مراوه تپه گفت: از نگاه میهمانان ترکمنستانی نیز وسعت حضور جمعیت شرکت کننده در مراسم بی نظیر بود و این همه عشق و علاقه مردم منطقه به مختومقلی فراغی را تحسین می کردند و شکر خدا با هم افزایی همه ارگان‌های متولی و خدمت رسان امسال هم به سلامتی مراسم باشکوهی برگزار کردیم.
 
گفتنی است امسال مراسم های نکوداشت مختومقلی فراغی از ۱۴ اردیبهشت به مدت دو هفته در تمامی ۱۴ شهرستان گلستان برگزار شد و مراسم اختتامیه نیز عصر پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور گسترده مردمی و میهمانان داخلی و خارجی در آق توقای در جوار آرامگاه این شاعر برگزار شد.

 

گفتگو از : نورمحمد دانشمند

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-05-19_15-08-14.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 یاشیل باش 1402-03-02 09:09
همه چیز مراسم خوب بود فقط بعضی جاها اهانت به مقام حضرت مختومقلی ایشان بود که بزن برقص کردن. اونم بهخ تعداد محدود ، کاش جلوی اونها را می گرفتن.
نقل قول کردن
0 #2 کریم دوجی 1402-03-02 09:11
اول ترافیک بعد صف یک ساعته برای سرویس بهداشتی ، مرسی
نقل قول کردن
0 #3 یاشیل باش 1402-03-02 09:12
سلام، فکر نکنم به هشتاد هفتاد هزار نفر برسه ، کل جمعیت ترکمن خودش یک میلیون هست.
نقل قول کردن
0 #4 حاج احمد دوجی 1402-03-02 09:15
کاش فرماندار و مسئولین به شعور مردم احترام می گذاشتن ، این پل و جاده ای که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد مال پنجاه سال پیش هست و باید تعریض شود تا شاهد ترافیک چند ساعته نباشیم. هنوز جای کار بسیار دارد. البته منکر این نیستم که این فرماندار اقداماتی در اطراف مقبره مختومقلی انجام داده.
نقل قول کردن
0 #5 آزیتا 1402-03-08 14:23
یعنی واقعا همه اونهایی که اونجا بودن اهل شعر و ادب بودن و به عشق مختومقلی رفته بودن؟ ....درصد کثیری از مردم بخاطر نبود اماکن تفریحی سالم واسه پر کردن اوقات فراغتشون توی این مراسم ها شرکت می کنن.
نقل قول کردن
0 #6 م. آهنگری 1402-03-08 14:28
اگه واقعا می خواهید موجب ناراحتی علما و روحانیون منطقه نشید ، بایستی مراسم اصلی سالگرد تولد را در روستای آجی قوشان که محل تولدش هست برگزار بکنن نه سر مزارشو هرساله روحانیون دارند با جان و دل فریاد می زنن که این مراسم ها در کنار قبر حرام است. ان شاء الله سال آینده بانیان مراسم و همچنین با دخالت علنا مراسم اصلی در آجی قوشان برگزار بشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر