ترکمن سسی - عبدالمناف آق ارکاکلی:
در دنیای ایده آلیست امروز که آدمی زیبایی ها را برای خویشتن و دنیای اطرافش می خواهد،لابه لای ایام زندگی، آدمی اعمالی را نظاره گر می شود که در اندیشه ای عمیق و شگرف فرو می رود که چرا اینگونه ایم؟
حال اگر برخی اقدامات و اعمال در جامعه اسلامی رخ دهد با توجه به عقاید پاک اسلامی باعث تعجب صد چندان می شود.
در عقیده مسلمانان که نشات گرفته از سخنان پیامبر اکرم(ص) است هر عملی که برای خود مقبول نمی دانند برای دیگران نیز آنگونه رفتار می کنند و حالت بالعکس، که نشان دهنده اخوت میان اعضای جامعه است.
چندی پیش در رسانه های جهان خبر فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو در سیزده کشور اروپایی جنجال رسانه ای عظیمی برپاساخت،چندی قبل نیز رستورانی در کشور به دلیل استفاده از گوشت الاغ پلمپ شد.
در نمونه ای دیگر کارخانه فرآورده های گوشتی در کشور به دلیل استفاده از گوشت فاسد لاشه حیوانات به سرنوشت مشابه دچار شد.
به شبکه های اجتماعی که نظری اجمالی بیاندازیم تصاویر اجساد حیواناتی مثل الاغ،گاو،اسب به اشتراک گذاشته شده است که با پیام استفاده آنها در کارخانه های فراورده های گوشتی نشر داده می شوند که تایید یا رد آن برعهده مسئولان زیربط است.
فروش گوشت حیوانات مریض و مرده همچون شتر،گاو،گوسفند و بز تبدیل به امری غیر قابل انکار در بطن جامعه شده است،در هر منطقه ای نیز بصورت نامرتب بازاری برای اینگونه حیوانات یا محل هایی میان صاحبان این حیوانات و خریداران آنها که بیشتر قصاب و صاحبان آشپزخانه های بزرگ هستند تشکیل شده است.
حیواناتی که توان ایستادن روی پای خود را ندارند و گاهی اوقات بیماری آنها به گونه ای مشهود است که حتی پشم بدن آنها از بین رفته است.
حیواناتی که خونریزی بدن آنها باعث به وجود آمدن بوی زننده طاقت فرسا در فضا می شود.
این در حالی است که برای فروش حیوان درحال مرگ کافی است با یک تماس برخی قصاب ها یا دلالان صاحبان رستوران های بزرگ را به محل آورد و حیوان زبان بسته را ذبح و حواله قصاب کرد.
این اوامر در حالی رخ می دهد که قیمت این حیوانات بشدت پایین و منفعت مالی بالایی برای خریداران آنها در پی دارد.
از نظر علمی نیز پیامد این عمل معایب و ضررهای جسمانی و به تبعیت آن شیوع بیماری های متعدد و صعب العلاج و هزینه دار برای مردم منطقه است، از نظر جامعه شناسی نیز نیازی به واکاوی خاص ندارد چرا که هرگونه تفسیر کنیم نمی توان از ضدارزش و غیرانسانی بودن عمل چشم پوشی کرد.
با کارشناسان دینی که درباره این عمل زشت صحبت می کنیم درباره قناعت می گویند،یکی از کارشناسان درباره این عمل گفت: این عمل زشت علاوه بر اینکه غیر اسلامی است غیر انسانی نیز است،اگر انسان قانع باشد وارد اینگونه اعمال حرام نخواهد شد و آخرت خود را به اندک منفعت دنیوی نخواهد فروخت.
این کارشناس دینی ادامه داد:خداوند در قرآن می فرماید هر کس مثقال ذره ای نیکی کند پاداش آنرا خواهد گرفت و هرکس مثقال ذره ای بدی کند جزای آنرا می بیند.وقتی می توانیم ادعای مسلمانی کنیم که هر چیزی که برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم و هر عملی که برای خود قبول نمی کنیم برای حال دیگر مسلمانان نیز قبول نکنیم،کدامیک از اشخاصی که گوشت مرده حیوانات را می فروشند حاضرند به خانواده خود از اینگونه گوشت ها بدهند،ذبح حیوانات در اسلام شرایطی دارد که باید رعایت شود.
به اشخاصی که گوشت ناسالم و مردار حیوانات را ناجوانمردانه به سرسفره مردم می آورند باید گفت که اگربه اسلام و انسانیت اعتقاد ندارید،لا اقل به محکمه وجدان خویش مراجعه کنید.
سلامتی که بزرگترین نعمت پروردگار به مردم است نباید فدای خودخواهی ، جاه طلبی و منفعت طلبی عده ای افراد از خدا بی خبر شود و برخورد شدید قانونی و قاطع مسئولین دامپزشکی ،قضایی و انتظامی را می طلبد.
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای اسلامی منتشر نمیشود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال میشود.