c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی-عبدالمناف آق ارکاکلی: عرصه ی انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم با انتخاب سه نفر از ترکمنهای گلستان به عنوان نمایندگان سه حوزه ی انتخابیه گنبدکاووس،غرب و شرق استان به پایان رسید.

 

قره جه طیار،شهرام کوسه غراوی و رامین نورقلی پور سه کاندیدای ترکمن محسوب می شوند که موفق به کسب کرسی مجلس شدند.

 

انتخابات در غرب و شرق استان به دلیل اینکه به دور دوم کشیده شد و در این مرحله دو کاندیدای  ترکمن با کاندیدای غیر ترکمن به رقابت پرداختند باعث اتحاد و همدلی بی سابقه فعالان و مردم ترکمن شد،در طیف مقابل اقوام دیگری نیز به سمت داوطلبین ترکمن متمایل شدند که پیام رسان اخوت بیشتر میان آنان و ترکمن ها بود.

 

انتخابات در حوزه ی گرگان و آق قلا وضعیت مشابه دو حوزه ی غرب و شرق را داشت چرا که امانزاده به عنوان تنها ترکمن به دور دوم راه یافت و باعث اتحاد ترکمنهای این حوزه ی انتخابیه شد که این اتحاد ثمری برای ترکمنهای این حوزه نداشت چرا که امانزاده ناکام بزرگ ترکمنهای گلستان بود.

 

سه کاندیدای ترکمن فارغ از هرگونه دید جناحی و سیاسی،رقابت و رخدادهای انتخاباتی،دوستی ها و بغض های شخصی،مخالفت ها و موافقت های هواداران،پیروز انتخابات شدند.

 

راه سخت نمایندگان ترکمن شروع شده است،راهی که با وعده های خویش قدم در آن نهادند،وظیفه ای که با اعتماد مردم به آنها محول شد.

 

بی شک مردم منطقه از نمایندگان خویش انتظار شق القمر ندارند ولیکن خواهان تلاش بی وقفه و صداقت نمایندگان خود هستند چرا که آنان ادای دین خویش را به کاندیداهای ترکمن کردند و هم اکنون نوبت آنان است که خود را به مردم اثبات نمایند و به وعده هایی که پشت تریبون های انتخاباتی داده اند عمل کنند.

 

 

بی شک آینه رفتار خویش را چهار سال بعد نظاره گر خواهیم بود،کاندیداهای ترکمن با شادی و شور مردم خویش راهی بهارستان شدند حال باید در انتظار ماه های آتی بنشینیم تا عملکرد نمایندگان ترکمن را حلاجی کنیم،آیا می توانند مردم قانع ترکمن صحرا را خشنود کنند یا چهار سال بعد چون برخی از نمایندگان سابق شاهد کسب آرای ضعیف این عزیزان در عرصه ی انتخابات خواهیم بود.

 

آیا چهار سال بعد حامیان نمایندگان ترکمن می توانند از عملکرد آنها دفاع کنند یا شاهد افسوس های بی سرانجام ترکمنهای قانع و حوزه ی انتخابیه این عزیزان خواهیم بود؟

 

آیا این سه تن به عنوان کسانیکه با شعار اتحاد و همدلی موفق به کسب بخشی از آرای غیرترکمنها شدند توانایی خواهند داشت تا به خواسته های به حق قانونی آنان پاسخ دهند یا آخرین بار خواهد بود که غیر ترکمن ها به داوطلبین ترکمن اعتماد می کنند؟آیا نمایندگان ترکمن می توانند اعتماد بیشتر غیرترکمنهای حوزه ی انتخابیه خویش را به دست بیاورند تا شاهد تسریع عبور از برخی مباحثی که باعث عقب ماندگی منطقه شده اند باشیم؟

 

آیا این عزیزان چهار سال آینده می توانند از عملکرد خویش دفاع کنند یا روسیاهی گریبان آنها را خواهد گرفت؟

 

 

دیدگاه‌ها  

+1 #1 محمد سعدی 1395-02-13 01:35
هرچند که راه دشوار نمایندگی شایسته توسط نمایندگان آتی استان هنوز آغاز نشده است، اما انتظار این است که دوستان و منتقدان گرامی آتی قبل از هرگونه آیه یاس خواندن و رونمایی از نیمه خالی لیوان ، بر عهد و پیمان اجتماعی خود که متعهد هستند از حد اکثر ظرفیت های اشخاص حقیقیو حقوقی و از جمله نمایندگان مجلس در جهت پیشرفت جامعه بهره جویند برگردند و از حالا چماق نگرانی و یا تهدید را به دست نگیرند .
نقل قول کردن
+2 #2 گل محمد مشهدی 1395-02-13 19:22
امیدوارم نمایندگان ترکمن بدون هیچ اغماضی جوابرلی برادران غیر ترکمن را بدهند و انهانیز در پیروزی این عزیزان سهم بسزایی دارند تا با همدلی بتوانند منطقه را از فقر ، بیکاری و کم توسعه گی خارج کنند و ازهمه پنانسیل منطقه نهایت استفاده را ببرند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر