c_300_250_16777215_10_images_23802.jpg

 


ترکمن سسی - مجتبی لشکربلوکی - شهید مظلوم آیت الله بهشتی از سال ۱۳۴۰ با دعوت امام خمینی(ره) به تشکیل نیرو در شهر قم جهت مبارزه با طاغوت و پیوستن به نهضت انقلاب اسلامی اقدام نمود .


ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های عملی ، اجتماعی ، سیاسی چون :

تحصیل در دانشگاه و به موازات آن در حوزه علمیه ، فراگیری زبان انگلیسی و آلمانی ، عضویت در شورای انقلاب اسلامی ایران ، حضور و فعالیت در اعتصاب‌ها ، را‌هپیمایی‌ها ، نوشتن اعلامیه‌ها ، جبهه‌گیری‌ها و برخوردها ، صاحب‌نظر ، قطب ارشاد ، مرجع و تصمیم‌گیرنده کارهای انقلابی و اداره مرکز اسلامی هامبورگ آلمان را داشتند .

شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور مؤثر داشتند :

شورای انقلاب اسلامی و سعی بسیار جهت جلوگیری از انحراف این شورا توسط غرب زده ها، مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی، تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی خصوصاً تلاش برای گنجاندن اصل ولایت فقیه ، تلاش پیگیر برای پایه ریزی یک دستگاه قضائی اسلامی، سعی بسیار جهت آموزش علوم دینی و  تربیتی با سبک جدید با تأسیس مدرسه علمیه حقانی و دبیرستان دین و دانش، نظارت بر هیئت های مؤتلفه اسلامی از سوی امام خمینی(ره)، همکاری در ایجاد تشکلی به نام جامعه روحانیت مبارز تهران، تشکیل و مدیریت حزب جمهوری اسلامی و ریاست دیوان عالی کشور.

امام خمینی(ره) درباره ایشان فرمودند :
« بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان بود »     (صحیفه امام، ج15، ص 3)

در برابر این دشمنی‌ها و تهمت‌ها، بهشتی عزیز چه کرد؟ صبر.
و خدا او را برد پیش خودش، چند منافق ۲ بمب بزرگ به بزرگی «دروغ» و «تهمت»
۷ تیر ۱۳۶۰ جانش را و قلب صبورش را و زبان حق‌گو را و سر و دست و پا را، همه را تقدیم کرد به خدا، در راه خدا و جَست و رَست و شهید شد.

آیت الله رئیسی هم بسیار تهمت شنید، افترا خورد و صبر کرد و چیزی نگفت تا جایی که رهبر انقلاب در حرم امام خمینی(ره) پس از شهادتش گفت که "من دلم سوخت" به حال رئیس جمهور شهید، و خدا که نخواست تا سال بعد، ایام انتخابات ریاست جمهوری، او زنده بماند و تهمت و افترا بیشتر خورد، او را پیش خود بُرد و رئیسی عزیز، شهید جمهور شد.

۷ تیر سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی است و ۸ تیر نوبت انتخاب بجای شهید مظلوم آیت الله رئیسی است، انشاءالله همگان با مشکارت حداکثری و انتخاب اصلح در پیش خدا و در مقابل شهدا رو سفید گردیم.

و من الله التوفیق
مجتبی لشکربلوکی
         مدرس دانشگاه

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر