c_300_250_16777215_10_images_22799.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - مرسوم است که ماه‌ها و حتی سالها قبل از [زمان برگزاری] انتخابات، کاندیداها با روشهای مختلف به تبلیغات انتخاباتی می پردازند.


این تبلیغات در گذشته سنتی بود و با ورود [و گسترش] فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، در سالهای اخیر رنگ و بوی دیگری بخود گرفته است.

قانون گذار و دستگاههای ناظر بر انتخابات هم با تدوین و ابلاغ دستورالعملها و ضوابطی در جهت سلامت انتخابات تلاش می‌کنند و حتی در دوره جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی چگونگی [انجام تبلیغات] انتخاباتی در فضای مجازی و نحوه هزینه کردهای تبلیغاتی کاندیداها هم مورد نظر قرار گرفته است.
ضمن تحسین بر این نکته سنجی و تلاش متولیان امور اجرایی و نظارتی برای اجرای عدالت در تبلیغات انتخاباتی ، سوال اینجاست ؛
آیا در تبلیغات انتخاباتی برای همه کاندیدها عادلانه است و عدالت رعایت می‌شود؟

در پاسخ به این سوال ، یادآور می‌شود که در این عرصه نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی گوی سبقت را ربوده اند و تمام امور نادیده و ناخوانده در دوره مسئولیت نمایندگی را در همین چند ماه باقی مانده به نمایش می‌گذارند و با راه اندازی صفحات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و حتی رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری سعی در نمایش حداکثری عملکرد و اقدامات و ....دارند.

حال ، آیا این فرصت رسانه ای برای همه کاندیدها به یک میزان و با نگاه عدالت محور فراهم است ؟

این در صورتی است که براساس قانون مدیران داوطلب مشمول قانون باید از مسئولیت‌های فعلی دولتی استعفا دهند و فرصت استفاده از تربیونها و رسانه ها از جایگاه اداری از آنان سلب می‌شود و در مقابل نمایندگان مجلس شورای اسلامی که خود قانون گذار و ناظرین اجرای درست قوانین در جامعه هستند تا آخرین لحظات از تریبون‌ها و رسانه ها برخورد دار می باشند.

آیا این روش نظارتی تحقق عدالت اجتماعی در تبلیغات انتخاباتی را به همراه خواهد داشت ؟

چطور می‌شود سایر کاندیدها فقط امکان تبلیغات انتخاباتی در همان فرصت محدود قانونی را دارند و در مقابل نمایندگان فعلی مجلس از همه ظرفیت‌های موجود، برای تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کنند و بازدیدها و دیدارها و کاروان‌های خدمت و سرکشی های از ادارات در همین ۱۰۰ روز باقی مانده تا انتخابات با سرعت برق آسا و پوششی حداکثری انجام می‌شود و سایر کاندیدها از این ظرفیت ها بی بهره می باشند!

انتظار است متولیان امور اجرا و نظارت انتخابات، بیشتر در تحقق شعار عدالت در حوزه انتخابات نظارت نمایند و طوری وانمود نداشته باشند که انگار دولت و مسئولان در حمایت از نمایندگان بر آمده اند و در حال فراهم سازی شرایط مطلوب دوباره گزینی یا ورود دوباره آنان به بهارستان هستند.

ان شاء الله با ایجاد شرایط عدالت محور برای همه آنهاییکه دل در گرو خدمت و اعتلای کشور دارند انتخاباتی سالم و مردمی داشته باشیم.


یادداشتی از عبدالرسول جوادی بالاجاده

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر