c_300_250_16777215_10_images_22480.jpg

 

ترکمن سسی – مسعود کر - با نگاهی گذرا به اسامی نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی می بینیم که برخی از این افراد سابقه نمایندگی در یک یا چند دوره قبلی را داشته‌اند و اکنون دوباره سودای  وارد شدن به گود رقابتها و انتخاب مجدد را دارند.


نکته قابل تامل  در باب ثبت نام مجدد برخی از نمایندگان سابق مجلس، این است، که آیا انتخاب مجدد این افراد میتواند به نفع و صلاح مردم حوزه انتخابیه باشد یا خیر؟
سوال دیگر این است که آیا این افراد را مردم دگر باره می آزمایند یا می‌گویند این امتحانش را  پس داده؛ببینیم که دیگری چه خواهد کرد ؟
 قطعا هر یک از این نمایندگان دلایلی برای تصمیم خود  میتوانند داشته باشند ، الغرض " شاید۴ سال را برای دستیابی به هدفها وشعارهایی که داشتند کم دانسته و به دنبال جبران مافات در ۴ سالی دیگرند،
شاید از توانایی و عملکرد خود راضی بوده اند واز اعتماد به نفس بالایی برخوردارند که ایشان  را مصمم به حضور دوباره مینماید، شاید هم گرفتار شیرینی قدرت و زرق و برق و پول و جایگاه نمایندگی مجلس شده اند و دوست ندارند که  کسی دیگر جایشان را بگیرد و شاید...
با نیم نگاهی به انتخابات گذشته(حداقل در منطقه خودمان)بنظر میرسد که گزینه های جدید و افراد تازه وارد به عرصه انتخاباتی برای عموم جذابتر باشند. ولی قطعا نظرات و آرا متفاوت بوده و هر فردی دیدگاه و ایده خودش را داراست،
 سوال اینجاست که براستی کدام انتخاب اصلح تر و عاقلانه تر میتواند باشد؟ نفع و صلاح  ما مردم حوزه انتخابیه کدام است؟ نماینده باتجربه حضور در مجلس یا انتخاب نماینده جدید و تازه کار؟ ؟
یقینا و صد البته کارنامه ۴ ساله نماینده مجلسی که بر صندلی پارلمان تکیه داده نمایانگربسیاری از چیزها میتواند باشد و معیار خوبی برای سنجش آنها در انتخاب مجدد یا عدم انتخاب آنها ولی براستی شاید هم کلیه توانایی‌های خود را نتوانسته به منصه ظهور برساند و دلایل توجیهاتش قانع کننده باشد. "و مصداق نیتش خیر باشد"
علی ایحال در این نوشتار بر آنیم تا از نظرات شما همراهان همیشگی بهره مند شده و این مقوله  را به چالش بکشیم تا انشاا... به یک جمع بندی رسیده و همه منتفع شویم .


از همراهی شما دوستان گرامی سپاسگزاریم

دیدگاه‌ها  

+1 #1 ایلیار 1402-07-26 16:49
با سلام بنظر بنده انتخاب مجدد نمایندگان کارکشته قبلی که سابقه خدمت درخشانی دارند بسیار بهتره چون تا نماینده مجلس جدید بده صندلیشو پیدا کنه حداقل یکسال میگذره تا چندتا آشنا دست و پا کنه.ضمنا قدرت چانه زنی هم که بیشتره.
نقل قول کردن
0 #2 کلته نژاد 1402-07-27 19:49
سلام من میگم هر کی بره فقط به فکر منافع خودش و اطرافیانشهاطرافیانش چه جدید باشه، چه قدیمی :-|
نقل قول کردن
0 #3 بهروز بهرامی 1402-08-04 08:58
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان در ششمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان تاکید کرد: افرادی که کاندیدا شده اند نمی توانند کمکهای خیرخواهانه به مراکز عمومی ، مدارس و هیئتها و مساجد داشته باشند و از مصادیق تبلیغات انتخاباتی است. دستگاههای نظارتی مکلف به رصد و گزارش این اقدامات به دادستانهای شهرستانها هستند .
نقل قول کردن
0 #4 بهروز بهرامی 1402-08-04 08:59
محمود اسپانلو همچنین یادآور شد: بر اساس قانون انتخابات، تخریب کاندیداها،جرم عمومی است و برای پیگرد آن نیاز به شکایت خود فرد نیست و در صورت گزارش نهادهای نظارتی به دستگاه قضایی ، اعلام جرم می کنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر