c_300_250_16777215_10_images_21952.jpg

 


ترکمن سسی - ستار قوجق نژاد عضو شورای اسلامی بخش مرکزی گنبدکاووس در یادداشتی با اشاره به برخی دلایل بر ضرورت تقسیم بخش مرکزی گنبدکاووس بر چند بخش تاکید کرد.


ستار قوجق نژاد نوشت: استان گلستان دارای ۱۴ شهرستان و ۲۷ بخش است که در بین آنها بخش مرکزی گنبدکاووس بزرگترین بخش استان و دارای ۴ دهستان و ۱۳۸ روستای کد دار و چند نقطه جمعیتی است.

طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت بخش مرکزی گنبدکاووس در مقایسه یک به یک، از چند شهرستان استان نیز بیشتر است.

همچنین مطابق اصلاح قانون تقسیمات کشوری سال ۱۳۸۹ با حداقل جمعیت ۱۰ هزار نفر در مناطق محروم و مرزی و کمتر توسعه یافته و پراکنده و تا جمعیت ۲۰ هزار نفر در نقاط تراکم متوسط ، و جمعیت ۳۰ هزار نفر در نقاط تراکم زیاد، شرایط ایجاد بخش جدید وجود دارد.

در حال حاضر هر دهستان بخش مرکزی گنبدکاووس بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد.

با توجه به گستردگی جغرافیایی و تعداد بالای روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس و از طرفی در جهت بهبود شرایط خدمات رسانی و رسیدگی بیشتر به مشکلات روستاها، تسریع در ایجاد بخش های جدید در شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

مطمئنا تمامی بخشداران محترم ادوار و بخشدار محترم کنونی بخش مرکزی تمام تلاش خود را جهت رسیدگی به مشکلات و بهبود شرایط بخش داشته اند، اما نمی توان منکر آن شد که وجود چهار یا پنج بخشدار بجای دو بخشدار در شهرستان گنبدکاووس باعث افزایش کارایی بخشداریها و وجود زمان مناسب و بیشتر برای رسیدگی به تمام روستاهای تحت نظر هر بخش خواهد شد.

همچنین از سایر مزایای افزایش بخش های جدید میتوان به کمک در تسریع تبدیل روستاهای بزرگ به شهرهای جدید و افزایش اعتبارات و کاهش هزینه تردد های مردمی و کاهش ترافیک شهری ، مطالبه ‌گری بیشتر و بهتر بخشداران از ادارات سطح شهر و... اشاره کرد.

ضمن قدردانی از زحمات نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان، تفاضا مندیم با توجه به وجود شرایط قانونی، پیگیری نمایند تا تقسیم بزرگترین بخش استان به چند بخش کوچکتر و به حداکثر تعداد ممکن انجام شود.

دست در دست هم دهیم به مهر
گلستان خویش را کنیم آباد

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر