c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-07-04_21-07-33.jpg

 

 

ترکمن سسی - عبدالغفور رومی - سقط جنین از جمله معضلات جهانی بوده که در حال افزایش است و این افزایش به دلیل ناهنجاری ها و آشفتگی و لجام گسیختگی جوامعی است که از زیربنای عقیدتی و اخلاقی محکمی برخوردار نیستند.


موضوع سقط جنین تاثیر پذیر از تحولات علمی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی است که ارتباط نزدیکی با گسترش جمعیت، محدودیت منابع، حقوق بشر(البته حقوق و آزادی زنان)، منافع دولت‌ها و .... دارد.
بسیاری از اندیشمندان، جنین را از همان ابتدای انعقاد نطفه، موجودی زنده، پویا و در حال تکامل می‌دانند؛ لذا بنابر نظر این افراد، جنین یک انسان رشد کننده، از زمان انعقاد نطفه تا زمان تولد است پس می‌توان تخمک بارور شده را نیز جنین نامید.
به واقع جای بسی تعجب و تأمل است که ما انسان‌ها نسبت به گیاهان و درختان و برخی موجودات دیگر که نبض و ضربان ندارند، می‌گوییم آنها زنده‌اند چون رشد و نمو دارند ولی نسبت به جنینی که دارای نبض و ضربان است و رشد و نمو دارد می‌گوییم تا زمانی که روح در آن نباشد زنده نیست و خود را مجاز می‌دانیم که برای کسب آزادی های به ظاهر معقول، او را سقط کنیم و حق حیات را از او بگیریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر