c_300_250_16777215_10_images_11330.jpg

 



ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - کمتر از دوسال از تشکیل دولت سیزدهم میگذرد که لرزه های سیاسی در تغییرات زودهنگام  مدیران، استان را به لرزه انداخت.


در روزهای اخیر شنیده ها حکایت از تغییرات مدیران ستاد استانداری و فرمانداران مرکز و شهرستانهای غرب استان دارد‌.

موضوع انتصابات در دولت سیزدهم یکی از چالشی ترین موضوع در سال اول تشکیل بوده است و در گلستان هم این فرآیند بیش از هر دولتی اماها و اگرهای بسیار داشته است.

حکایت‌های پنهان و آشکار آن نشانه هایی از نسخه پیچی سیاسیون، ستادها و شوراهای پشت پرده مدیریت استان داشت.

در این راستا لیستهای بسیاری برای هر انتصاب پیشنهاد و بر حسب شرایط به میزان فشارهای سیاسی نقش آفرین انتصاب مدیران دستگاهها بودند.

یکسال از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذشت که اکثر مدیران دستگاههای اجرایی و ستادی استانداری و فرمانداری‌ها را مدیران دولت پیشین مدیریت میکردند.

حال در آستانه ورود دومین سال دولت سیزدهم ، تغییرات مدیریتی در استان گلستان خبر ساز شد.

💠استاندار محترم گلستان:

مگر در انتصاب مدیران ارزیابی از توانمندی و تخصص مدیران بعمل نیامده است که کمتر از دوسال تصمیم به تغییر مدیران گرفته شد.

اگر اینگونه است که حرفهای در گوشی ماههای اولیه تشکیل دولت سیزدهم در استان گلستان به واقعیت نزدیک می‌شود که منسوبین بر اثر فشارهای سیاسی و اجتماعی به اموری گمارده شدند و استاندار کمترین نقش در انتصابات را داشته است.

این تغییرات زودهنگام مدیریتی در استان گلستان نشان از چیدمان سیاسی برای مدیریت آینده مجلس شورای اسلامی در استان دارد و تغییرات فرمانداران آنهم در مرکز و غرب استان بویژه دو شهرستان شیعه نشین حکایت از فشارهای سیاسی برای مهندسی انتخابات مجلس دوازدهم دارد.

تغییر دو اداره کل موثر در حرکت و برنامه ها در امور روستایی و شهری و شوراهای شهر و روستا هم جای تامل دارد.

اموری که موجب افتخارات بسیاری در سطح کشوری شده اند و کارنامه ایی درخشان و برنامه های اجتماع محور در سطح روستاها و شهرها جای تقدیر دارد که با تمرکز مدیریتی خود توانستند منشأ خدمات خوبی در سطح استان را رقم بزنند.

جای سوال وجود دارد چرا این لرزه های سیاسی فقط در مرکز و غرب استان گلستان بوجود آمده است؟

جناب آقای استاندار :
گلستان نیاز به تحول و توسعه دارد و اگر چه باور داریم در این دولت گام‌های بزرگی برای توسعه استان، چون پتروشیمی و خلیج گرگان و جزیره آشوراده و ....برداشته شده است لیکن هنوز بخش های بسیاری نیاز به همت و حمیت مدیران کارآمد،توانمند ،متعهد و متخصص دارد تا با رایزنی های اداری از ستاد وزارت خانه ها،طرحها و منابع را به استان گلستان معطوف و هدایت کنند

لیکن تغییرات زودهنگام و بدون ارزیابی مدیران موجب سکون حرکت‌ها و حرکت دوباره برای برنامه های جدید در شهرستان ها و دستگاهها دارد.

ایکاش این تغییرات مدیریتی را با اندکی تامل و بدون وابستگی های جریانی و تحمل فشارهای سیاسی نسخه پیچان سیاسی استان در تشکیل دولت سیزدهم با مطالعه عمیق تر صورت می‌پذیرفت تا دستخوش تغییرات زودهنگام و خسارات ناشی از آن نشده باشند.

✍️به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای استان گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر