c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-12-24_13-26-58.jpg

 

ترکمن سسی - وحید حاج سعیدی - عذرخواهی و استعفا دو مقوله نادره در فرهنگ مدیریت کشور هستند و چه بسا این دو مقوله در مقاطعی بتوانند مانع بروز برخی اعتراضات و گلایه های مردمی شوند.

 

اما بسیاری از مدیران کشور از به کارگیری آنها در دوران تصدی مدیریت شان عاجزند ولی در عوض در توهین و تحقیر و بی تفاوتی به خواست عمومی مردم، ید طولایی دارند و از ابایی هم از این رفتار کژمدارانه ندارند.
قصه آنجا غصه ناک می شود که مسئولان امنیتی و قضایی در برخورد با این افراد به ویژه در فوتبال که ثمره مدیریت و لابی گری شان، هدر رفت منابع ملی و تحقیر فوتبال ما در مجامع بین المللی است، سکوت یا انفعال پیشه می کنند که خود باعث تسری این رفتار به سایر لایه های مدیریت می شود!
بعد از حذف تیم ‌ملی کشورمان از جام‌جهانی 2022 و صعود نکردن به مرحله حذفی، انتقادها از کی‌روش و فدراسیون فوتبال به اوج خودش رسید. حالا نوبت آن‌ها بود که به افکار عمومی، مردم و رسانه‌ها در برابر انتقادها پاسخگو باشند. بعد از تقریباً سه هفته، «مهدی تاج» به برنامه «جام ۲۲» شبکه ورزش آمد تا به یک سری از انتقادها پاسخ دهد اما فارغ از جنبه فوتبالی و فنی ماجرا،  لحن صحبت او با مجریان این برنامه، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.
زبان بدن، نوع نشستن و نگاه به مجریان و استفاده از ادبیات توهین آمیز و طلبکارانه تاج که هنوز پرونده قضایی ایشان مفتوح است، تنها یک مفهوم دارد و آن دهن کجی به آرمان های نظام و توهین به مردمی است که بارها در بزنگاه ها دین خود را به نظام ادا کرده اند. یادمان باشد تغییر شیوه حکمرانی که در هفته های اخیر وعده آن داده شده با برخورد با چنین افرادی آغاز خواهد شد و اگر قرار است اتفاقی در این حوزه بیفتد باید با عزل و برخورد جدی با چنین افرادی همراه باشد.
هر چند در طول سال های اخیر رفتارهایی از این دست را به دفعات شاهد بوده ایم. هنوز تعریض کلامی سخنگوی سازمان غذا و دارو و مسئول روابط عمومی وقت وزارتخانه بهداشت و درمان در میانه فراگیری کرونا  به منتقدان نظام واکسیناسیون عمومی یادمان است. آیا می توان رفتار حجتی وزیر وقت کشاورزی را که پاسخی به سؤالات کشاورز گیلانی نداشت به همراه خود خطاب به کشاورز منتقد گفت: کمی از این سبوس‌ها به وی بدهید! فراموش کرد؟ نوع نشستن عیسی کلانتری، رئیس وقت سازمان محیط زیست ایران در برابر خبرنگاران حادثه دیده و داغدار را باید یک اتفاق بدانیم؟ تسبیح‌گردانی و ذکرگویی غلامرضا شریعتی، استاندار پیشین خوزستان در برابر مردم سیل‌زده اهواز را پای بی‌اخلاقی او بنویسیم؟ «خودت بمالِ» وزیر پیشین بهداشت و درمان در برابر مردی که از گرانی هزینه فیزیوتراپی گله می‌کرد کجای این وضعیت قرار می‌گیرد؟ چند گام که عقب‌تر بگذارید دایره برخوردهای تحقیرآمیز، گستره بیشتری پیدا می‌کند و این فهرست، طولانی‌تر می‌شود. اما حرف‌های مهدی تاج فقط مصداق آشکارتر و وقیحانه تر از آن رفتاری است که حالا به نظر می‌رسد در بدنه مدیریتی ایران رواج پیدا کرده‌است و اگر موارد قبلی را تصادفی یا اتفاقی بدانیم این آفت را باید برنامه ریزی شده و از قبل طراحی شده بدانیم. آفتی که هانا آرنت پژوهشگر و روشنفکر ژرف کاو این رفتار ماحصل عدم درک مدیران از اوضاع جامعه می داند و معتقد است «آنها اصلاً درکی از شرایط شهروندان ندارند که انتظار دلجویی از سویشان برود.»
ای کاش مسئولان ما آنقدر شهامت داشتند که همانجا و در برنامه زنده نامه عزل تاج را به خیابانی می رساندند و آنجا که تاج در عوض پاسخگویی در قبال فنا دادن میلیاردها تومان از بیت المال و فساد آشکار این قرارداد و ناتوانی در اداره امورات فوتبال، به مردم ایران توهین کرد، جواد خیابانی خواسته قلبی 80 میلیونی ایرانی را با صدایی ماندگار و مانا قرائت می کرد. ای کاش ...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر