c_300_250_16777215_10_images_96090.jpg

 


ترکمن سسی - بسياري از تغيير و تحولات كنوني در دنیای کسب و کار مستقل از هم و تصادفي نيستند و همه جزئي از يك پديده گسترده ترند. تا زماني كه به اين رخدادها به صورت تغييرات مجزا بنگريم و وسعت و معني آنها را ناديده بگيريم، قادر نخواهيم بود براي آنها پاسخهاي منسجم و كارسازي پيدا كنيم .


اولین مساله مهم این است که کسب وکارهای آینده بشدت تحت تاثیر دیجیتال شدن قرار گرفته اند
تلفیق کسب و کار سنتی با کسب و کارهای آنلاین و اهمیت استفاده از تکنولوژی IT در بیزینس‌ها یکی از پارادایم‌هایی است که به سرعت درحال پیشرفت است و دوران گذار دیجیتال را برای خیلی از کسب و کارها به وجود آورده است .
نیازهای کارجویان نیزبسرعت در حال تغییر است  بقول الوین تافلر در کتاب موج سوم : كارمندان موج سوم نيازهاي چند بعدي دارند. (۱- پول  ۲- فاصله منزل و محل كار  ۳- نگهداري از فرزندانشان  و ..)
مشخصه بارز کسب و کارهای آینده تسريع در امر تصميم گيري است سرعت مبادلات در دنیای دیجیتال بسیار پررنگ و سریع است. فرض کنید بخواهیم بانکداری اینترنتی را با بانکداری سنتی مقایسه کنیم. زمانی که بانکداری سنتی رایج بود شما چقدر برای جابه‌جایی پول معطل می‌شدید؟ ولی امروزه در بانکداری اینترنتی در کمترین زمان می‌توانید مبادلات خود را انجام دهید.
تلاقی دو سبک فکری و دو نسل متفاوت!
دومین اتفاق مهم برخورد نسل جهان فیزیکی با نسل جهان دیجیتال است . اما جهان فیزیکی یعنی چه؟ جهان فیزیکی جهانی است که امروزه در آن درحال انجام بیزینس و معامله هستیم. جنسی از بیزینس که ارزش‌های آن همچنان زمین، کارخانه، دارایی، پول و هرچیزی را که خروجی فیزیکی داشته باشد به عنوان ارزش می‌شناسد افراد در کل ذهنیت آنالوگ دارند اما در دنیای دیجیتال، که تقریبا یک دنیای غیرخطی است ، افراد این نسل ذهنشان چندان درگیر تولید و راه اندازی کارخانه‌ها نیست، آیتم‌های فیزیکی خیلی برایشان اهمیت ندارد، دنیا را از جنس تبادل اطلاعات و دیتا می‌بینند، دنبال ساختن الگوریتم‌ها برای رفع مشکلاتشان هستند و معتقدند که هر چالشی را با تکنولوژی دیجیتال می‌توان حل کرد.
حتما واژه‌ی start-up را شنیده‌اید. یکی از ویژگی‌های استارتاپ این است که از یک دوران به بعد، قابلیت رشد تصاعدی و سرسام آور دارد. در کل الگوی فکری آدم‌های دیجیتال دیگر با شیب ملایم و معمولی حرکت نمی‌کند، بلکه دنیای IT و تکنولوژی دیتا به آنها این امکانات را می‌دهد که به رشدهای تصاعدی فکر کنند. چندبرابر کردن راندمان و بهره‌وری در کسب وکار برایشان اولویت بسیاری پیدا می‌کند.
پس اگر می‌خواهید بدانید آینده شغل و کسب و کارتان به کجا می‌رسد و چه کسانی قرار است جایگزین شما شوند یا با چه کسانی قرار است رقابت کنید، باید بدانید که در آینده نه چندان دور جنس رقبا در کسب و کار از جنس افرادی است که به رشدهای تصاعدی فکر می‌کنند چرا که ابزار کارش را دارند . ابزار دنیای دیجیتال خیلی راحت به شما کمک می‌کند که بتوانید در بازه زمانی خیلی کوتاه رشد چندبرابری را تجربه کنید .
امروزه با فناوری پرینتر سه‌بعدی هزینه و زمان تولید یک نمونه اولیه به کمتر از چند روز کاهش پیدا کرده است. یعنی امروز اراده می‌کنید، نرم افزار برایتان طراحی می‌کند، دستور چاپ و پرینت و ساخت آن را به پرینتر سه بعدی می‌دهد و شما کمتر از چند ساعت یا نهایتا چند روز، نمونه اولیه محصولتان را در اختیار دارید و این هم یکی از نمونه‌های افزایش سرعت و بهره‌وری در حوزه تولید است.
افرادی که در آینده به دنیای کسب و کار وارد می‌شوند می‌خواهند که درآمد بیشتری در ازای وقت کمتر یا مفیدتر داشته باشند. طبیعتا افراد اینجا می‌توانند راندمان کارشان را بالا ببرند و دنیا، دنیای دورکاری می‌شود. شما می‌توانید در منزل بمانید و کارتان را انجام دهید . دنیا، دنیای فریلنسری می‌شود و کسب و کارهای مبتنی بر فریلنسری بیشتر رشد می‌کنند. به عنوان مثال حمل و نقل در ایران را درنظر بگیرید.
کسب و کارهایی مثل اسنپ و تپسی با مدل پویا و داینامیکی که دارند، شما می توانید در قالب یک راننده زمانی که وقت داشته باشید کار کنید و زمانی که نخواهید هم کار نکنید. پس کسب و کارهایی مثل تپسی و اسنپ که قشر متوسط رو پایین جامعه را هدف قرار می‌دهند، برای کسب و کارهایی که به تیم حمل و نقل نیاز دارند یک تهدید محسوب می‌شوند .
و در پایان این مجال کوتاه باید عرض کنم هر جای این دنیا، اگر کسی بخواهد کسب‌وکار موفقی را شروع کند، ناگزیر به استفاده از امکاناتی است که اینترنت در اختیارش می‌گذارد.
برای باقی ماندن در بازار رقابت باید با ترندهای روز دنیای دیجیتال پیش رفت و این حقیقت را پذیرفت که در دنیای امروز، اینترنت موفقیت کسب‌وکارها را تضمین می‌کند

تالیف و تلخیص : احسان ملاحت
مربی کسب وکار

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر