c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-22_23-38-36.jpg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - درست است سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواسته برای ارتقای سلامت خود ورزش کنند، حتی اگر شده بی دلیل بخندند ولی شما زیاد حرفش را جدی نگیرید و سنگین باشید.

 

چرا که ما ایرانی ها اساساً انسان های ماخوذ به حیای و مشتی ای هستیم و تعارف و رودبایستی در فرهنگ ما جایگاه منیعی دارد! تا جایی که هشت سال تمام همه می دانستیم شاباش ارز 4200 تومانی به ضرر اقتصاد جامعه است و اقتصاد را به خاک سیاه می نشاند ولی این رودربایستی لاکردار مانع از آن می شد بساطش را جمع کنیم و پرونده اش را به زباله دان تاریخ بسپاریم. تا جایی که محصولات ما تا عمق 400 کیلو متری قاچاق می شدند و حتی یارانه ماکارونی کل دنیا را از جیب می دادیم و به 5 قاره دنیا صادرات ماکارونی و مخلفات داشتیم ولی خم به ابرو نمی آوردیم!  
طرف از واردات کالا با دلار 4200 تومانی به اندازه یارانه کل کشور سود کرده ولی حتی رویمان نمی شود اسمش را به زبان بیاوریم حالا بازپس گرفتن پول و مجازات به کنار ... اصلاً صحبتش را نکنید.  رسانه ملی چند بار عنوان کرده که یک شرکت لبنیاتی 60 میلیون دلار ارز دولتی جهت واردات کره دریافت کرد ولی دریغ از واردات یک قالب کره... با این حال شرم و حیا اجازه نمی دهد رسانه ملی اسم شرکت را عنوان کند.
باور بفرمائید الان نارضایتی که در سایر ممالک به ویژه کشورهای همسایه بابت حذف ارز ترجیحی رخ داده از نارضایتی مردم کشور خودمان بیشتر است!
بس که با دلار جهانگیری مواد اولیه وارد کردیم و کالای آماده را مفت کالذی به سایر کشورها صادر کردیم!
یعنی کار جوری از خرک در رفته بود که در طول این چند سال هر کس که سیمش وصل می شد یا اسم رمز را بلد بود از خوان دلار 4200 تومانی برای خودش کیسه ای دوخت و خرش را دو سره کرایه داد!
از واردات سنجاق سر و زین شتر و سنگ پا گرفته تا تشتک نوشابه و خاک زیر گربه و کش تنبان و ... باز خوب است یک عده خنزر پنزر وارد کردند. جماعتی دلار 4200 تومانی می گرفتند و همانجا جلوی تحویل دار بانک به صرافی زنگ می زدند و آبش می کردند.
با این حال این هفته دوستان شجاعت به خرج دادند و دستکم رودربایستی با افرادی را که به دلار 4200 تومانی دسترسی داشتند کنار گذاشتند و این غده چرکین را جراحی کردند. فقط خدا کند این لابلا با رعایت پروتکل های بهداشتی کنار گذاشتن رودربایستی با کسانی که معیشت مردم را گروگان می گیرند هم آغاز شود و داستان تنها به انفصال خدمت یکی دو نفر از خدمات دولتی ختم نشود!

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر