c_300_250_16777215_10_images_89074.jpg

 


ترکمن سسی : نورمحمد دانشمند - طی ماه های اخیر دهها هزار شهروند گلستانی همراه بیم و امید در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند. اما برخی همچنان با جزئیات اعلام شده و نشده طرح هنوز برای ثبت نام تردید دارند. برخی نیز همان‌ اوایل کار از ادامه طرح انصراف دادند.



در واقع با توجه به گرانی های روزافزون ، دسته اول آسان ترین راه خانه دار شدن را ثبت نام در این طرح حمایتی مسکن دیده اند. برخی هم در بین تمام احتمالات همچنان در میان سایه روشن های طرح نتوانستند دل به دریا بزنند و نام نویسی کنند. دسته سوم هم جزئیات اعلام‌نشده طرح را گسترده تر از نقاط روشن آن دیده اند یا هنوز برای مشارکت در طرح قانع نشده اند یا نگران بازپرداخت اقساط چند میلیون تومانی وام ۳۵۰ میلیونی طرح هستند و از همان ابتدا عطای طرح را به لقایش بخشیدند و آورده اولیه ۴۰ میلیونی خود را پس گرفتند.

درحقیقت توجه جدی به بخش مسکن و ساخت مسکن با حمایت دولت از شعارهای انتخاباتی رییسی بود و با استقرار دولت فعلی تحرک خوبی برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن احساس شد. می گویند اساس این طرح ساخت مسکن با حداقل قیمت تمام شده است و سازندگان واحدها بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) است که با کمترین سود یعنی حداکثر ده درصد سود در جهت خانه دار شدن مردم به کمک دولت آمدند. در حالیکه برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی ورود به این عرصه با این‌میزان سود به صرفه نیست.

باید توجه داشت که عنوان طرح مسکن حمایتی در دولت قبل مسکن ملی بود که اکنون با عنوان نهضت ملی مسکن پیگیری می شود. این دو طرح هیچ تفاوتی ندارند. به عبارت یک طرح با دو عنوان متفاوت هستند‌ اما آنچه جالب به نظر می رسد اینکه میزان استقبال از طرح نهضت ملی مسکن به مراتب بیشتر از طرح قبلی است که بررسی دلایل آن مجال دیگری می طلبد.

براساس وعده های دولت واحدها با کمترین قیمت تمام شده ساخته می شود و وام ۳۵۰ میلیونی ساخت مسکن به طرح ترزیق و زمین مورد نیاز طرح به صورت اجاره ۹۹ ساله یا فروش اقساطی بلند مدت فراهم می شود اما وضعیت گرانی ها و شرایط تورمی قابل پیش بینی نیست و ممکن است سایه های این طرح در مراحل پایانی گسترده تر شود.

در مجموع قطعی نبودن قیمت تمام شده واحدها، زمان تحویل واحدها، نحوه دقیق بازپرداخت وام ساخت، مشخص نبودن زمان دقیق پرداخت آورده متقاضیان در مراحل چندگانه ساخت و جزئیات تعیین و تخصیص واحدهای ساخته شده به ثبت نام شدگان و ... همه سایه های این طرح هستند و شهروندانی که قرار است چند صد میلیون تومان در این طرح مشارکت بکنند آن را با بیم و امید دنبال می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر