c_300_250_16777215_10_images_86016.jpg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - اخباری از این دست هر چند وقت یکبار در رسانه های استان و به دنبال آن در کانال ها و پیج های شهرستان منتشر می شوند و موجی از نا امیدی، ترس و نگرانی را در بین شهروندان ایجاد می کنند. 

 

سایه ناامنی در علی آباد کتول؛ ریزش دیوار مدرسه ای 18 دانش آموز و معلم را راهی بیمارستان کرد؛ کشف جنازه یک زن در کانال آب در علی آباد کتول؛ دعوای خانوادگی منجر به قتل مرد 50 ساله ای در علی آباد کتول شد؛ عامل قتل عام خانوادگی در علی آباد کتول دستگیر شد؛ درگیری لفظی منجر به برادرکشی شد، تصادف در کمربندی علی آباد دو کشته و دو زخمی برجای گذاشت!
اخباری از این دست هر چند وقت یکبار در رسانه های استان و به دنبال آن در کانال ها و پیج های شهرستان منتشر می شوند و موجی از نا امیدی، ترس و نگرانی را در بین شهروندان ایجاد می کنند.
هر چند اخبار منتشرشده کذب نیستند ولی بیشتر این حوادث، دعواهای خانوادگی، قتل های غیر عمد و حوادث غیر مترقبه ای هستند که در اکثر شهر های کشور روی می دهند ولی عده ای به دلایل نا مشخص علاقه مند هستند اخبار شهرستان با فرمت جنایی و با آب و تاب بیشتری در رسانه ها منتشر شوند. حال سوالی که مطرح می شود این است که چرا خبرگزاری ها و رسانه های رسمی استان گلستان، اخبار قهرمانی ها، افتخارات، ابداعات و اختراعات، کسب موفقیت های هنرمندان، ورزشکاران، دانش آموزان و شهروندان علی آبادی را در سطح استان ، کشور و حتی رقابت های بین المللی پوشش خبری نمی دهند؟!
ثبت ملی موسیقی کتول، برگزاری جشنواره ملی اسب ترکمن در علی آباد کتول، قهرمانی تیم فوتسال بزرگسالان و امید علی آباد در مسابقات استانی و راهیابی به مراحل کشوری، دعوت دو والیبالیست به اردوی تیم ملی والیبال ساحلی و ... اخبار اتفاقات مهم شهرستان هستند که در همین چند هفته اخیر روی داده اند و علی رغم اطلاع رسانی از طریق منابع خبری دولتی و خبرنگاران شهرستان، هیچکدام از خبرگزاری و پایگاه های خبری رسمی و کانال ها و پیج های خبری غیر رسمی به انتشار اخبار آنها نپرداختند! در واقع این رسانه ها برای انتشار اخبار مثبت علی آباد کتول جان می دهند ولی برای انتشار اخبار منفی مثل قتل، ریزش دیوار و آتش گرفتن خودرو و ... لحظه ای درنگ نمی کنند!
دردمندانه پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی شهرستان هم که برای جذب تبلیغات و کسب درآمد طراحی شده اند، بدون در نظر گرفتن تبعات این رویکرد برای شهرستان، به تبعیت از سایت های استانی، از همین رویه استقبال می کنند و برای انتشار اخبار منفی شهر با هم به رقابت می پردازند! کامنت های شهروندان هم در انتهای چنین پست هایی که عمدتاً با انواع تهمت ها و تعابیر و تفاسیر غیر واقع و بعضاً خیالی و کذب همراه است، خود حکایت دیگری است که به مه آلود شدن فضای شهر کمک می کند.
جالب اینکه با روشن شدن ابعاد ماجرا یا دستگیری قاتل یا قاتلین در کوتاه ترین زمان یا عیادت مسئولان از حادثه دیدگان ریزش دیوار و ... این رسانه ها روزه سکوت می گیرند چرا که ظاهراً بازنشر اخبار اقتدار پلیس، دستگیری متهمان، دلجویی از حادثه دیدگان، کسب عنوان توسط ورزشکاران و دانش آموزان در جذب فالوئر تاثیر چندانی ندارند!
اینکه چرا رسانه های استانی از انتشار اخبار موفقیت های اهالی شهرستان علی آباد کتول ابا دارند و در انجام رسالت حرفه ای خود کوتاهی می کنند بر ما پوشیده است ولی روی سخن با شهروندانی است که با انتشار و استوری کردن اخبار منفی شهر و کامنت های غیر واقعی، سعی دارند شهر را با تگزاس مقایسه کنند و آن را نا امن جلوه دهند!
یادمان باشد اگر شهری امن و آرام می خواهیم خودمان باید برای ساختنش تلاش کنیم. برای توسعه بوم گردی و جذب گردشگر میلیون ها تومان هزینه می کنیم تا شهر و روستاهای اطراف به توسعه پایدار برسند، اما خودمان خبر یک قتل خانوادگی یا قتل بر اثر پرتاب قندان را با آب و تاب استوری می کنیم و آتش نا امنی خیالی را باد می زنیم. بنابراین گلایه کنیم که چرا فرزندان مان در دانشگاه، سربازی و مسافرت ها و گفتگوی های اینترنتی خودشان را گرگانی معرفی می کنند! به هوش...

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر