c_300_250_16777215_10_images_00000245.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :با اوج گیری کنجکاوی ها و گمانه زنی ها راجع به معرفی کاندیدای اصلح از سوی پیچیده ترین گروه اجماع درحوزه غرب گلستان،طبق برنامه اعلام شده آنها بزودی می بایست موضوع را ختم به خیر نمایند.

ازچندی پیش قطار پیروزی عقاب های کوهستان با جمعیت همراهش دربندرترکمن استارت زد و این هفته تا روستای نوار مرزی هم پیش رفت.شکل برگزاری جلسات ساحل نشینان به نسبت نشست های آق قلا و گنبد جای تامل دارد. زیرا آنجا همیشه یک گروه خاص تریبون را در اختیار دارند ومسلما نقش سخنرانان جانبی بیشتربه جهت اثبات بحث آزاد و خالی نبودن عرصه از وجود سایرین می باشد.
با وجود اعتراف سخنرانان حوزه غرب به ارتکاب اشتباهات درسنوات گذشته و درخواست بخشش ازمردم،به طورمداوم هاله ای ازهجمه ی پنهان و آشکاربابت همان اشتباهات پشت سرشان درجریان بوده و قاطعانه نمی توان آنها را از تکراراشتباهات بعدی مبرا دانست.
درهمین خصوص یک عضو جوان از گروه مذکورچنین می گوید:کنارهم نشینی نازمحمد ولی پور-محمد قلی ایری-شاه نظری و جبار ایری که سابقا بمدت طولانی با هم درتضاد بودند یک شبه بدست نیامده و این نتیجه یک فرایند چند ماهه می باشد.دراینجا همه ما مصمم هستیم تا با تمام توان فرد اصلح را به مجلس بفرستیم.
ازسوی دیگر منتقدان،ماجراهای پشت پرده جلسات را درتلاش مخفی یکی دوعضو با هدف هدایت آن به سمت وسویی خاص و ازپیش تعیین شده  قلمداد می کنند.مخالفان معتقدند گزینه مورد نظرازپیش تعیین شده  و رازی که بخواهد پنهان بماند وجود ندارد.
اما این ممکن است فقط یک تصور واهی باشد.تا دو-سه هفته پیش مجموعه ی دعواها بر سرتعداد  داوطلبین و نخواستن نماینده فعلی بود.کسی که به زعم بومیان محلی قدرت و آمادگی کافی برای گرفتن آراء لازم را داشت و حال که با رد صلاحیت وی ورق برگشته یک انتخاب اصلح کارچندان سختی نخواهد بود.
 مضاف برآنکه تعدادی کاندیدای شاخص دیگرهم حذف شدند تا بار روانی کمتری متوجه تصمیم گیرندگان گروه اجماع باشد.از این روبرای آنها بهترین حالت می تواند معرفی داوطلبی با حداقل مسائل حاشیه ای باشد.کاندیدای اصلحی که به هیچ سمت وجهت وابستگی نداشته وبه دل اکثرمردم بنشیند.
1- روح الله کلانتری سخنگوی شورای راهبردی اصلاح طلبان استان می گوید:شورای راهبردی درانتخاب کاندیدای اصلح با شهرهای ترکمن نشین همسو عمل می کند و جز داوطلب معرفی شده از سوی یاش اولی های شهرستان ها انتخاب دیگری درکارنخواهد بود.
2- بر اساس اظهارات سخنگوی شورای راهبردی استان پیش ازاین قراربود فرهاد توماج بعنوان کاندیدای اصلح حوزه آق قلا معرفی شود اما با رد صلاحیت این داوطلب شرایط تغییریافته است.

3- آن گونه که شنیده می شود شورای راهبردی استان روی یکی از کاندیدهای حوزه آق قلا اتفاق نظر دارد با این حال اعضای آن منتظراعلام نظر ازسوی گروه ماصلاحات توپوری می باشند.
4-عضو گروه ماصلاحات توپوری می گوید این گروه چهارشنبه شب گذشته با امانزاده نشست برگزار کرده و چنین برمی آید که نتیجه  آن مطلوب نبوده است.افراد مطلع می گویند موارد مطرح شده درجلسه مذکور چندان به مذاق امانزاده خوش نیامده و صحبت ها به سمت و سوی دیگری کشیده شده است.
5- حامد دلیجه عضو گروه ماصلاحات توپوری ضمن تاکید برمعرفی یک کاندیدای اصلح ترکمن ازبین تایید صلاحیت شده ها گفت هنوز روی معرفی نفر دوم تصمیم خاصی گرفته نشده و ممکن است گزینه بعدی ازمیان کاندیداهای غیرترکمن معرفی شود.
6- بدنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای شاخص،فعالیت طرفداران داوطلبین در فضای تلگرام کاهش ملاحظه ای یافته واز فضای پر التهاب سابق چندان خبری نیست.
7- سرپرست گروه فضای غیرمجازی در آق قلا معتقد است عدم حمایت امانزاده ازگروه ماصلاحات توپوری موجب شکسته شدن آراء خواهد شد.وی توضیح داد این طورکه پیداست اعضای تیم امانزاده می خواهند بدون جریان ماصلاحات توپوری بکار خود ادامه دهند ولابد مدعی پیروزی هم می باشند.دراین صورت بهتره ازقبل مطمئن باشند که می توانند حد نصاب آراء را مال خود نمایند.البته در این زمینه بنظر می رسد نباید یک طرفه به قاضی رفت و باید قبول کرد که رفتارهای برخی از اعضای ماصلاخات توپاری در قبال امانزاده ابهام آمیز بوده است .بنظر می رسد ماصلاخات توپاری بین همراهی با حرکت عمومی مردم منطقه و مقید کردن امانزاده به اصول مورد قبول خود در برزخ گیر افتاده است .بنظر می رسد گزینه برتر در این رابطه منافع و مصالح عمومی مردم منطقه است .
8- درحوزه غرب استان قطار اجماع ازسقرتپه هم گذشت.با این تفاوت که بدلیل دوری راه و کمبود امکانات تعداد کمی از بندرترکمن و گمیشان درمحل نشست حاضربودند.بنابراخبار واصله اعضای جوان اجماع  هفته آینده میزبان نشست دهیاران روستاها خواهند بود.قرار است هیئت رئیسه گروه ازمیان حدود 400 نفرعضو اقدام به انتخاب نفرات رای دهنده برای معرفی کاندیدای اصلح بزند.
9- طی هفته گذشته خبر رفع عدم احراز قریب الوقوع یحیی چوگان وتیمورکرداری مثل باد توی محافل ومحلات پیچید وباید دید نقل این اخباردر زمانی بسیار پیش از اعلام رسمی نتایج اعتراضات تا چه حد به واقعیت نزدیک بوده است.رجب محمد آبادی نیزبه حضورشبانگاهی خود درحوزه تداوم بخشید.
10- برخی شایعات ازبازگشت احتمالی حسین جعفری چوگان به صحنه رقابت ها حکایت می کند.فعالان درج این مطلب را به کمیته تبلیغاتی نامبرده ربط داده ومی گویند این مساله می تواند درباره  رد صلاحیت شده های دیگرهم صدق کند.

11- طرفداران سعید اسکندریان برنامه نشست های خود را طبق برنامه ریزی قبلی دنبال می کنند.احتمال می رود در صورت اعلام رسمی رفع مشکل این کاندیدا درشانزدهم بهمن ماه جاری رکن اصلی تبلیغات تیم وی پیرامون احداث کارخانه فولاد و مشاغل خانگی افراد جویای کارباشد.
12- رامین نورقلی پور در ادامه جلساتش اخیرا نشست هم اندیشی با حضورنخبگان استان وموضوع "بررسی راهکارهای توسعه وایجاد فرصت های اشتغال درمنطقه" ترتیب داد که از جمله حاضران می توان به دکتر یلقی،دکتر کمکی و دکترقانقرمه نام برد.
13- قطارگروه اجماع شنبه شب به قلاجیق رسید ودرآن علاوه برتاج محمد کمی ملقب به سردار،کاکا مکرری و دکترمفیدی هم صحبت کردند.مکرری کاندیدای سابق شورای شهربندرترکمن فقط یکبار درآن رقابت ها حاضرشد و به عقیده ساکنین می توانست درجمع راه یافته ها قراربگیرد.
14- عضو نزدیک به مهران شکیبایی می گوید آنها اقدامات لازم جهت رفع مشکل رد صلاحیت نامبرده را از5 محور مختلف دنبال می کنند.گفته می شود تیم شکیبایی چندی پیش درگمیشان میزبان فردی ازپایتخت بوده است.
15- یکی ازاعضای گروه جوان اجماع غرب استان درپاسخ به شایعه نشست های پنهانی اعضای گروه اجماع گفت.انجام رایزنی می تواند  درفضای گروهی یا میان 2 فرد و دراتاق بسته صورت بگیرد و این نمی تواند اشکال مهمی درکار گروه بوجود بیاورد با این حال ما حساسیت دوستان را درک می کنیم.
16- جلسه کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان روزجمعه گذشته با شرکت چند عضوکارگروه آن درآق قلا برگزار شد که از قرارمعلوم جبار ایری علی رغم دعوت قبلی به محل جلسه نرسیده است.علت این غیبت کسالت جسمی عنوان شد.جبار ایری همان شب به جلسه گروه اجماع درسقر تپه هم نرسید.
17- یکی از فعالان انتخاباتی مدعی شد که درتاریخ چهاردهم بهمن ماه  می توان آماری نزدیک به رسمی ازنتایج اعتراض به عدم احرازها و رد صلاحیت شدگان را بدست آورد!
18- درگنبد فعالان ازنهایی شدن جلسات روستایی خبر می دهند.طبق توضیحات ارائه شده، یاشولی ها مرحله انتخاب کاندیدای اصلح را براساس پارامترهای مشخص به انجام می رسانند که از نمونه آن می توان به مدرک تحصیلی,محل سکونت،نوع دانشگاه،محل کار و...اشاره نمود.
19- صاحب نظران می گویند چیدمان انتخاب یاشولی ها به نحوی است که  در روی ورق کاندیدای اصلح  را راهی مجلس می کند اما به احتمال قوی قومیت ها باعث شکسته شدن آراء خواهند شد.
20- یک خبرنگار اهل رسانه با تشریح اوضاع کنونی انتخابات گفت:با وجود اعلام صلاحیت ها،داوطلبین کماکان انتظاردارند آنطورکه خوشایندشان است به آنها پرداخته شود نه آنگونه که از رسانه ها انتظار می رود.
21- یک عضو گروه یاشولی های گنبد ازمشخص شدن نام کاندیدای اصلح آن حوزه دربیستم بهمن ماه جاری خبر داد.به این ترتیب بنظرمی رسد گروه یاشولی ها برای اعلام گزینه نهایی نمی توانند تا پایان وقت اداری آخرین روزاعلام نتایج اعتراض ها صبرنمایند.





دیدگاه‌ها  

+1 #1 ارازمحمد 1394-11-13 14:29
جناب حسین جعفری چوگان هیچگونه فعالیتی در این مدت نداشتند و هیچگونه اظهار نظری درباره ی تایید صلاحیت ایشان نه از طرف ایشان نه از طرف نزدیکان مطرح نشده است . و ایشان امیدوارانه انرژی خود را صرف گرفتن تایید کردند و هرگونه اظهار نظر در این باره از افراد خارج ستاد ایشان میباشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر