c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-09_11-29-46.jpg

 

ترکمن سسی – هولدینگ بافه سیم گلستان تاکنون دو دوره عنوان برند کیفیت برتر سیم و کابل را کسب کرده و سالانه بیش از ۲۰ میلیون دلار صادرات دارد و دستاوردهای آن در عرصه بین المللی در نوع خود کم نظیر است.


شامگاه سه شنبه همراه جمعی از اصحاب رسانه گلستان به دعوت رسول مظفری قائم مقام هولدینگ بافه سیم گلستان به دفتر آن شرکت در ورودی زرین گل رفتیم. در یک فضای صمیمی از فضای کار و تولید آنجا دیدن و در نشست خبری آن کارآفرین گلستانی شرکت کردیم.


رسول مظفری می گوید:
ما کارمان را از سال ۱۳۷۴ آغاز و در سال ۱۳۸۴ توسعه اول شرکت را با بهسازی بخشی از ماشین آلات و تجاری سازی رقم زدیم. محصولات ما از استان فراتر رفت و در کشور توزیع شد.
نگاه اساسی گروه بافه سیم گلستان و بنیان گذار آن این است که چیزی که برای خانه خودت استفاده می کنی تولید کنید تا مردم نیز همان را استفاده کنند. ما همین مسیر را ادامه می دهیم.
با ادامه اتفاقات خوب، اولین دفتر ما در در بیشکک قرقیزستان افتتاح شد. سپس بافه سیم گلستان در چند کشور خارجی برای خودش جا باز کرد و دومینوی تصرف بازار کشورها توسط این برند ادامه یافت و اکنون از زیر دیوار چین تا شمال آفریقا را زیر پوشش دارد.
بافه سیم گلستان الان ۷ دفتر در خارج کشور دارد. قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان، سوریه، عمان، ترکیه، آفریقا.
وقتی ما تکنولوژی تولید یک محصول را وارد کشور می کنیم که قبلا نبوده این کار کوچکی نیست. در شمال کشور واحد تولیدی نداریم که در آفریقا دفتر و بازار عظیم فروش داشته باشد. اینها برای یک شرکت علی آبادی افتخار ارزنده ای است و همه این موفقیت ها به همت بلند بچه هایی است که اینجا زحمت می کشند.

تولید انواع لامپ های LED کم مصرف، امید اشتغال استان
ما یک گروه بازرگانی تولیدی تجاری هستیم و برنامه جدید توسعه ما تولید انواع لامپ های LED کم مصرف است.
در کشور ما سالانه حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال واردات محصولات LED انجام‌می شود. اما ما با سرمایه گذاری ۶ میلیون دلاری (حدود ۳۰۰ میلیارد تومانی) با تولیدات این شرکت سالانه ۵۰ میلیون قطعه لامپ تولید می شود که جلوی بیش از ۳۰ درصد حجم واردات این محصولات را می گیرد و حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور صورت می گیرد.
خارج نشدن ارز دستاورد بزرگی است. ما ۷۰ نوع محصول LED تولید می کنیم.

خوشه های اشتغال روستایی
این ۵۰ میلیون قطعه لامپ را هرجایی که مدیران اعلام کنند همانجا اسمبل می کنیم تا اشتغال آسان در روستاها ایجاد شود. با اینکار می تواند خوشه های اشتغال شکل بگیرد که ظرفیت بزرگی است.
اینکار در قالب یک طرح درحال آماده شدن است تا بخشی از جامعه را پوشش بدهیم و این همان مدل پیشرفتی است که بسیاری از کشورها دارند و می شود این مدل ها را در روستاها طراحی و اجرا کرد و به اشتغال آسان دست یافت و تولید ثروت کرد. ایجاد اشتغال آسان یکی از راه های موفقیت و پیشرفت در کشورهاست.

بیش از ۳۰۰ نفر بیمه شده در شرکت بافه سیم گلستان دو شیفت کار می کنند. تا آخر امسال ۱۷۰ نفر نیروی متخصص دیگر را جذب می شوند تا به ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه در سال برسند.


تشنه علم روز دنیا هستیم
ایده های نو و خلاقیت و نوآوری در دنیا حرف اول را می زند. چون اینها چند وجهی کار می کند. هزینه های تولید را پایین می آورد. معضلات آنها را برطرف می کند. ما دست بچه های دانشگاه را می بوسیم. ما حتی گفتیم دانشگاه علمی و کاربردی اینجا راه اندازی بکنیم.
دوست داریم قشر دانشگاهی ما اینجا بیایند و ببینند. از این ظرفیت ها استفاده کنند. ما از نمایشگاه های بین المللی ، مقالات بین المللی، تولید علم روز دنیا در حوزه برق الکترونیک حمایت می کنیم.
ما تشنه علم روز دنیا هستیم. نمی دانم چرا در کشور ما شعار علم در کنار صنعت خوب جا نیفتاده. این شرکت آمادگی دارد در زمینه تولید علم روز دنیا حمایت بکند.
این شرکت فعالیت های زیست محیطی بسیاری انجام‌می دهد. ما سالیانه ۵۰۰ نهال بلوط تاج بلند را پرورش می دهیم و در جنگل می کاریم.
مسولین باید تولیدگران را درک بکنند. نرمش در قوانین برای رشد محیط های صنعتی باید باشد. سن این کارخانه بیشتر از سن شهرک صنعتی است و این اعتبار هست برای شرکت.


در انتخابات پیش ثبت نام کردم
احساس می کنم پیش ثبت نام انتخابات در این دوره به شور انتخاباتی و نشاط اجتماعی کمک می کند. به این شکل و فضایی که امسال ایجاد می شود فکر می کنیم اتفاقات خوبی بیفتد.
ما یک گروه بازرگانی تولیدی تجاری هستیم. سرمایه گذاری در شرکت های گردشگری، شرکت های تعاونی صنایع دستی ، شرکت های استارت آپی را علاقه داریم. توی چندین حوزه در روستاها می خواهیم اقدامات موثری انجام بدهیم. اینها جزو روندهای توسعه و سرمایه گذاری های جدید شرکت بافه سیم گلستان است مخصوصا در روستاهای علی آبادکتول و حدود ۱۴ روستای ترکمن نشین آن.
هفت دوره مسابقات بومی محلی تحت عنوان جام جوان مردان را در روستاها برگزار کردیم. این یک برند خواهد شد. در کنار اینها وقتی گردشگران صنایع دستی روستاها را می بینند.
سرمایه گذاری و تولید ثروت توسط خود روستائیان مردم روستا هر خانوار برای خودش بازار ۲مایع دستی بازار جهانی اش را دارد. صنعت مونتاژ و اسمبلینگ نیز برای ایجاد اشتغال آسان در روستاها است و چاره دیگری نداریم.


تولید، حوزه رشد و تولید ثروت ملی است

صادرات تنها راه نجات کشور است. کشورها براساس میزان صادرات شان مقایسه می شوند. تولید درون زا و صادرات برون گرا مفهومی است که با ظرافت از طرف رهبری مطرح شده است.
متاسفانه در کشور ما قوانین زود تغییر می کنند. این کار سیاست تولید را به هم می زند. ما مشتری خارجی داریم و باید برنامه ریزی بکنیم تا محصول چه تایمی به دست مشتری خارجی برسد. اما قوانین مرتب تغییر  و کار ما را سخت می کند.
ما الان در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم. اما قوانین و مقررات مال زمان صلح است. ما باید با تاجر و تولید کننده بین المللی رقابت بکنیم. نرخ گذاری مواد اولیه ما دلاری است. بعید نیست که چون در فضای تولید و اقتصاد هستم و ضرورت نیاز به قوانین متناسب را می دانم وارد عرصه انتخابات شدم. ثبت نام کردم. خیلی می توانم به بهبود وضعیت اقتصادی کمک کنم.
صنایع نوین کشاورزی یکی از علاقه مندی های گروه بافه سیم گلستان است. مثل کشت انواع محصولات گل خانه ای.
قرار بود تا سال ۱۴۰۳ ۸ هزار هکتار کشت گلخانه ای ایجاد شود اما عملا کمتر از هزار هکتار انجام شد. با این نگاه گلستان می توانست به قطب محصولات گلخانه ای تبدیل شود.
این کار مزیت های خاص خود را دارد. هزینه تمام شده پایین، مصرف انرژی کمتر ... ما مجبوریم به این سمت حرکت کنیم.
در زمینه صنایع الکترونیک و موبایل هم داریم رایزنی می کنیم تا طرح های توسعه ای را در این حوزه داشته باشیم.
محصولاتی که ارزش افزوده خوبی را داشته باشد در گلستان نداریم. بیشتر مواد اولیه و محصولات خام است. گلستان صنایع تبدیلی می خواهد که ارزش افزوده بیشتر و درآمد بیشتر ایجاد کند.

کتاب رویایی که می فروشی
من بخشی از خاطرات سفر های خودم را در کتاب رویایی که می فروشی به علاقمندان کار آفرینی و تولید به شکل رمان نوشتم. ۹۵ درصد آنها اتفاقات واقعی زندگی من است. سعی کردم آن طور که مخاطب دوست دارد و تجاری نیز باشد تهیه بکنم. نوشتار کتاب بر مبنای کتاب های پرفروش اقتصادی و انگیزشی است.
کار صادراتی انجام دادن سختی های خود را دارد. من شکست های بسیاری در زندگی خودم داشتم، در هر زمینه ای که تصور آن را بکنید. مشکلات و سختی های یک کار آفرین را آنجا نوشتم. این کتاب رنج و اندوه از دست دادن مادرم را کمی التیام بخشید. کتاب دومی را هم دارم آماده می کنم.
کار رسانه ها کمک به فرهنگ سازی در زمینه های مختلف از جمله صداقت و شفافیت روحیه امید و احیای هویت اصیل جامعه ایران اسلامی است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالرضا 1402-05-20 02:55
افرین بر این مرد بزرگ( دکتر مظفری ) که با خود باوری و با اعتماد نفس بالا امروز به ارزوهای بزرگ دیرینه خود دست یافته / به داشتن چنبن مردان قهرمان دراستان و شهرستان افتخار کرد / نظری از ترکمن صحرا
نقل قول کردن
0 #2 حکیم قدیر زاده 1402-05-30 07:28
بسیار عالی ، خدا قوت
نقل قول کردن
0 #3 کامران. م 1402-05-30 07:36
کتاب "رویایی که می فروشی" نوشته کارآفرین موفق دکتر رسول مظفری هست. این کتاب به زبان داستانی نوشته شده اما ماجراهای واقعی زندگی این کارآفرین موفق هست. من کتاب را خواندک. کتاب جالبی است. بویژه آنان که انرژی و شور جوانی آنها فوران می کند برای کار و تلاش...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر