c_300_250_16777215_10_images_11700.jpg

 

ترکمن سسی - دومین جشنواره ملی زیبایی شتر نژاد ترکمن ، کرد، بلوچ و خارجی امروز یکشنبه دهم اردیبهشت 1402 از ساعت 9 صبح الی 14 در شهر انبارالوم برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، دراین جشنواره بیش از ۲۰۰ نفر شتر توسط ۶ داور مورد ارزیابی قرار گرفت.
قربان محمد امین راد یکی از پرورش دهندگان شتر درمنطقه گنبدکاووس که دو دوره جشنواره زیبایی شتر داوری کرده از مزایای برگزاری این جشنواره به خبرنگار ما گفت: کمک به حفط نژاد اصیل شتر در ترکمن صحرا می تواند از مزایای برگزاری این جشنواره باشد.
اراز محمد امین راد یکی دیگر از پرورش دهندگان شتر در ترکمن صحرا گفت: امروزه استفاده از فراورده های لبنی شتر با استقبال زیادی همراه است و شیر شتر برای رفع تنگی نفس بسیار موثر است.
 به گفته کاظم فرزانه شهردار انبارالوم‌ در پایان این جشنواره به مالکان شتران برتر نفر لول ۶۰۰ کیلو جو و نفر دوم ۵۰۰ کیلو جو و نفر سوم ۴۰۰ کیلو جو و نفر چهارم ۳۰۰ کیلو سبوس و نفر پنچم ۲۰۰  کیلو سبوس اهدا می شود.
این جشنواره با حضور صاحب خیراندیش معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان و علیزاده مسول کنترل و رتبه بندی کارخانجات خوراک دام و طیور گلستان ،  شهردار و اعضای شورای شهر انبارلوم و علاقمندان و مالکان شتر از شهرانبارالوم و روستاهای همجوار برگزار شد.

 

خبرنگار: عبدالرضا نظری

دیدگاه‌ها  

0 #1 عظیم تابش 1402-02-11 09:47
میگم که اون روز تو جاده انبارالوم شتر زیاد بود ...
نقل قول کردن
0 #2 فعال رسانه ای 1402-02-11 09:49
برپایی نمایشگاه صنایع دستی ترکمن در حاشیه برگزاری این جشنواره از ابتکارات برگزار کنندگان جشنواره بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر