c_300_250_16777215_10_images_1_69990.jpg
ترکمن سسی - پس از انتشار گزارش سختی های یک مادر ترکمن در خبرگزاری مهر، پرونده مادر مراوه‌تپه‌ای به‌سرعت در دستور کار کمیته امداد استان گلستان قرار گرفت.


روستای پست دره در منطقه مراوه‌تپه شهرستان گرگان، یک زن سرپرست خانوار در خانه‌ای محقر و گلی و در شرایطی سخت با فرزندان کوچک خود زندگی می‌کند.
این مادر، چهل‌ساله ترکمن که شوهرش به دلیل بیماری اعتیاد مدت‌هاست خانه را ترک کرده، از بیماری شدید عصبی و میگرن‌های سخت رنج می‌برد و علیرغم اینکه در کودکی یکی از انگشتانش را در اثر برخورد با تسمه تراکتور ازدست‌داده است به‌سختی کار می‌کند تا هزینه زندگی سه فرزند 12،17 و یک و نیم ساله خود را تهیه کند. وی تا قبل از به دنیا آمدن آخرین فرزندش به دلیل شرایط سخت زندگی هرروز آرزوی مرگ می‌کرد تا اینکه بعد از اطلاع از بارداری خود، امیدوار به ادامه زندگی شد.
 این زن سرپرست خانوار به کمک همسایه‌ها و کار کردن و پختن غذا در خانه‌های اطراف روستا زندگی را گذرانده است اما به دلیل ضعف بدنی و بیماری‌های عصبی دیگر قادر به کار کردن نیست.
در روستایی که به دلیل محرومیت مردمانش در شرایط سخت به سر می‌برند، این مادر دلسوز مدت‌ها است که روزگارش را با سوزن‌دوزی لباس‌های ترکمنی و بافتن گردنبندهای سنتی، بدون حضور همسر معتادش می‌گذراند؛ اما همه این‌ها کفاف زندگی چهار نفره آن‌ها را نمی‌دهد و به گفته خودش هرروز شرایط برای او بد و بدتر می‌شود.
این‌ها همگی روایت کوتاه و تلخی از زندگی خاکستری زنی است که در کنار مشکلات اقتصادی زندگی و نگهداری فرزندان و نبود همسر معتادش که مدت‌هاست او را رها کرده، مادر شوهر سالمند خود را به دوش می‌کشد و به گفته خودش باآنکه سه برادرشوهر دارد، اما هیچ‌یک نگهداری از مادرشان را به عهده نمی‌گیرند.
این بانوی ترکمن به‌سختی فارسی صحبت می‌کند و حرف‌هایش را دیگران ترجمه می‌کنند.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: مسئولان این نهاد با دیدن شرایط فوق‌العاده حاد این مادر دردکشیده تصمیم بر آن گرفتند تا به‌سرعت به زندگی او سروسامانی دهند.
وی افزود: پس از انتشار گزارش وضعیت زندگی مادر مراوه‌تپه‌ای و بررسی کامل شرایط وی، پرونده وی به‌سرعت در دستور کار این نهاد برای رسیدگی به وضعیت زندگی این بانوی سرپرست خانوار ازجمله دریافت مستمری قرار گرفت.
اسکندری عنوان کرد: ازاین‌پس با توجه به اینکه این خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرارگرفته است علاوه بر دریافت یارانه و مستمری ماهانه به مبلغ 648 هزار تومان می‌تواند از تمام سرفصل‌های خدماتی این نهاد همچون تسهیلات اشتغال، خدمات فرهنگی، مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک‌هزینه جهیزیه و سایر خدمات بهره‌مند شود.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر