c_300_250_16777215_10_images_66894.jpg

ترکمن سسی- به مناسبت جشن محلی در روستای قورپلجه یک دوره مسابقات کشتی سنتی ترکمنی گورش با حضور پهلوانان نامدار منطقه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، عصر روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه 97 پهلوانان سرشناس منطقه در روستای قورپلجه از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس گردهم آمدند و رقابت های پرهیجان کشتی سنتی ترکمنی گورش را برگزار کردند.
در مهمترین رقابت های این مسابقات و در حساس ترین کشتی ، یعقوب پهلوان زاده پهلوان سرشناس و صاحب عناوین قهرمانی در مسابقات منطقه ای ، ملی و بین المللی آلیش از شهرستان گنبدکاووس در یک نمایش بسیار زیبا یعقوب کر قهرمان مسابقات جهانی آلیش در لهستان و یکی دیگر از قهرمانان نامدار گورش از سیمین شهر را با فن اصیل ترکمنی شکست داد.
در زیباترین رقابت های این مسابقات ، پهلوان جوان مراد محمدی ، پهلوان محبوب میکائیل دازی و پهلوان عبدالباسط آق از روستای قورپلجه حریفان خود را با اجرای فنون زیبای اصیل گورش شکست دادند.
یکی از زیباترین رقابت های این مسابقات کشتی پهلوان حاج امان حبیب لی بود که با اجرایی فن بسیار زیبا حریف خود را شکست داد و شور و هیجان این رقابت موجب شد تا تماشاگران پی در پی این پهلوان را تشویق کنند.
به گزارش ترکمن سسی مسابقات کشتی سنتی ترکمنی گوش در بین ترکمن ها علاقمندان بسیاری دارد و به مناسبت های مختلف به ویژه جشن های عروشی و محلی این مسابقات برگزار می شود.
گفتنی این مسابقات با حضور پهلوانانی از استانهای گلستان و خراسانی شمالی به مناسبت جشن عروسی ادریس رجال فرزند ملا واحد رجال که خود در سالیان پیشین از پهلوانان بنام ترکمن صحرا بود با اجرای شاه ولی بازیار برگزار شد.
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر