c_300_250_16777215_10_images_62024.jpg

  ترکمن سسی-حاج آخوندعبدالله دانشمند امام جمعه روستای قورپلجه در خطبه های پیش از نماز جمعه ۱۱ فروردین ماه در مسجد هوم بابا آخوند در بیان فضیلت های ماه رجب گفت: در ۲۷ ماه رجب ،حضرت محمد(ص) به معراج رفت و  این رویدادی بسیار بزرگ است که در قران مجید نیز تصریح گردیده است.

وی در ادامه در بیان اهمیت ماه رجب گفت :همچنین در روایت است در اولین روز ماه رجب کشتی حضرت نوح (ع) به فرمان خداوند متعال روی آب شناور شده است.
خطیب نماز جمعه روستای قورپلجه خاطر نشان کرد :در ماه پر خیر و برکت رجب ،هنگامی که نبی مکرم اسلام (ص) با جمعی از مسلمین در مکانی در شهر مدینه نماز جماعت می خواندند با نازل شدن کلام وحی ،قبله مسلمین از بیت المقدس به سوی بیت الله در مسجدالحرام تغییر پیدا کرد و با توجه به این رویداد آن مکان به مسجدالقبلتین نام گرفت.
 خطیب نماز جمعه روستای قورپلجه افزود : روایت است هرکس اولین روز  ماه رجب روزه بدارد ،کفاره سه ماه گناهان آن شخص‌ خواهد بود و این ماه پر خیر و برکت دارای فضایل زیادی است.
حاج آخوند عبدالله دانشمند در ادامه با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه ما ترکمن ها تاکید کرد: مطابق تعالیم قرآنی مردان بر زنان مسلط هستند و با مدیریت صحیح روابط خانوادگی بنیان خانواده را استحکام بخشند‌.جهت تحکیم روابط خانواده ها و حل برخی ناسازگاری ها ضرورت دارد بزرگان هر دو طرف زن و شوهر با صلاح و مشورت و گفتگو امور حل و فصل بکنند و نگذارند کار به جدایی و از هم پاشیدن بنیان خانواده گردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر