c_300_250_16777215_10_images_2007728.jpg

ترکمن سسی-علمای اهل سنت استان گلستان با گرامیداشت روز قدس، مسجد الاقصی را خط قرمز مسلمانان و عید سعید فطر را روز اهدای پاداش الهی اعلام کردند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شده است و مردم کشورهای جهان با حضور در خیابان ها انزجار خود را نسبت به موجودیت رژیم صهیونیستی اعلام می کنند.

 

به دستور معمار کبیر انقلاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نام گذاری شد و مراسم راهپیمایی در تمامی شهرهای کشور و سایر کشورهای دنیا برگزار می شود. در گرگان مرکز استان گلستان نیز این مراسم از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از میدان شهرداری تا مصلی نماز جمعه گرگان برگزار می شود. روز قدس علاوه بر این که نماد استکبار ستیزی است، بهانه ای برای نمایش وحدت مسلمانان هم هست. لذا علمای اهل سنت استان گلستان نیز برای برگزار شدن هر چه بهتر و باشکوه تر روز قدس، مردم را برای حضور در این مراسم دعوت کردند.

 

مدیر و موسس حوزه علمیه قره تپه بندرترکمن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از منظر دین اسلام و پیامبر مکرم اسلام (ص) مسجد الاقصی در فلسطین به عنوان سومین مسجد از نظر ارزش معنوی است و در گذشته نیز به عنوان قبله مسلمانان بوده است.

 

آخوند داود بلکفه ادامه داد: این مسجد در عقاید مسلمانان از جایگاه و قداصت بسیار بالایی برخوردار است. پدیده شوم استکباری یعنی دولت غاصب اسرائیل به دلیل تشکیل یک حاکمیت یهود، مسلمانان را از بیت المقدس دور کرده است.

 

او یکی از برنامه های دراز مدت اسرائیل را تصاحب بیت المقدس عنوان کرد و افزود: مسلمانان با استفاده از افکار و اندیشه های خود در حال مقاومت مقابل اسرائیل غاصب هستند و ذهن تمامی مسلمانان جهان نیز به مسجدالاقصی معطوف شده است.

 

آخوند بلکفه بیان کرد: همچنینی یکی دیگر از برنامه های دراز مدت اسرائیل تشکیل خاورمیانه جدید است و مسلمانان نیز از اهداف و برنامه های شوم آنها آگاه هستند. همه مسلمانان باید با داشتن احساس مسئولیت و وظیفه، با اسرائیل مقابله کنند و همچنین از کشور فلسطین در همه زمینه ها حمایت کنند.

 

وی تصریح کرد: مسجد الاقصی خط قرمز مسلمانان است و هیچ زمانی مردم مسلمان از ارزش های بزرگ خود مثل مسجدالاقصی نخواهند گذشت. شرکت در راهپیمایی  روز قدس قوت قلبی برای مردم فلسطین است تا بتوانند با روحیه جهادی همچنان با اسرائیل مقابله و جنگ کنند و پیروز شوند.

 

رئیس سابق شورای شهر بندرترکمن با اشاره به عید سعید فطر نیز، خاطرنشان کرد: پس از یک ماه عبادت الهی مسلمانان، عید سعید فطر روز جشن و سرور است چراکه خداوند به آنها توفیق داده است تا از این امتحان بزرگ الهی سربلند بیرون بیایند. آئین جشن مسلمانان نیز از طریق عبادت و ایجاد صله رحم است.

 

آخوند داود بلکفه گفت: یکی از مسائل مهم روز عید فطر پرداخت زکات فطریه است که پیامبر مکرم اسلام (ص) در سال دوم هجری که در مدینه بودند خطبه ای طولانی را ایراد کردند و از همان جا از تمامی مسلمانان خواستند در روز عید فطر دیگر مسلمانان را بی نیاز کنند.

 

روز قدس به معنای دفاع از اسلام است

 

مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی اینچه برون نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: روز قدس به معنای دفاع از اسلام، حمایت از مظلومین و انزجار از ظالمان است. زمانی که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با دهان روزه در راهپیمایی شرکت می کنیم، هدف ما حمایت از مردم مظلوم فلسطین است چراکه دستور قرآن است.

 

آخوند عبدالغفور چرکزی افزود: صهیونیست ها کاملا با مسلمانان دشمنی دارند و همیشه باید در صحنه باشیم تا اجازه ندهیم در کره زمین استکبار به مسلمانان حمله کند. اسرائیل بی شک بیت المقدس را هدف خود قرار داده است و اگر به این هدفش برسد، خانه خدا را نیز به انحصار خود می گیرد.

 

او مردم ایران را بیدار و آگاه خواند و افزود: کسی که ایمان در وجودش داشته باشد، باید از مردم فلسطین حمایت کنند. تمامی مسلمانان یک پیکرند و مردم ایران نیز مظلومیت مردم فلسطین را به خوبی درک کرده اند.

 

چرکزی گفت: اقوام و مذاهب جمهوری اسلامی ایران همه متحد هستند و از رهبری اطاعت دارند. اتحاد شیعه و سنی ایران در دنیا حرفی برای گفتن دارد و حرف مردم ایران برای تمامی کشورهای جهان اسلام نیز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

 

فعال فرهنگی شهرستان های اینچه برون و گنبدکاووس ادامه داد: روز قدس تنها برای مردم ایران نیست بلکه هر فردی یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد، این کشور نابود خواهد شد. ملت های مسلمان باید با همبستگی و اتحاد در راستای هدف والای خود یعنی نابودی استکبار گام بردارند و تمام سختی های این راه را نیز باید تحمل کنند.

 

آخوند عبدالغفور چرکزی در پایان تصریح کرد: عید سعید فطر روزی است که خداوند پاداش عبادت های ماه مبارک رمضان را به بندگان خودش می دهد و نتیجه خواندن نماز عید سعید فطر، رفتن به بهشت است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر