c_300_250_16777215_10_images_603099.jpg

ترکمن سسی-پس از وقفه ای دو ماهه اعضای هیات مدیره دومین دوره خانه مطبوعات گلستان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، در این جلسه که ظهر چهارشنبه، با یک ساعت و نیم تاخیرآغاز شد، محمد آریان نیا و محمدرضا افتخاری در بخش مدیران مسئول، یحیی آذری در بخش سرپرست روزنامه سراسری، وحید عرب احمدی در بخش خبرگزاری ها، عبدالقیوم آق آتابای، سید جواد حسینی و زهره رجبی در بخش خبرنگاران و عقیل مهقانی و هادی علمدار به عنوان بازرس دومین دوره خانه مطبوعات گلستان انتخاب شدند.

در این جلسه که از قبل لیست ۱۲۰ نفره واجدین شرایط رای دادن برای این انتخابات توسط خانه مطبوعات اعلام شده بود، ۶۷ نفر حضور یافته بودند و ۶۶ نفر نیز رای های خود را به صندوق انداختند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد گلستان دراین جلسه گفت: حوزه و گستره فعالیت ارشاد گسترده است و خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل صنفی باید از ظرفیت دولتی، عمومی و خصوصی برای ارتقاء این حوزه استفاده کند.

در مطبوعات گلستان راه ناپیموده زیادی داریم حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: در مطبوعات گلستان راه ناپیموده زیادی داریم و از مسئولان کشوری حوزه مطبوعات تقاضا داریم تا نگاه ویژه ای به مطبوعات استان داشته باشند چرا که استان ما علیرغم ظاهری سبز فقر زیادی دارد و در بخش خصوصی نیز قابل قیاس با استان های مجاور خود نیز نیست.

وی تصریح کرد: همه گونه اطلاع رسانی برای این انتخابات انجام شد و هیچ گونه عذری برای حضور نداشتن اهالی رسانه در این انتخابات وجود ندارد و دوستان غایب نباید گله مندی داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان اظهار کرد: توسعه رسانه ای مقدمه توسعه سایر حوزه ها است و همه باید تلاش کنیم خانه مطبوعاتی پرقدرت و همدل و همزبان داشته باشیم.

یحیی آذری مدیر سابق خانه مطبوعات استان گلستان هم در این جلسه گفت: ۱۲۰ نفر واجد شرایط برای این جلسه دعوت بودند و بخش زیادی از اهالی رسانه به این جلسه نیامدند و در مهم ترین موضوعی که مربوط به خودشان بود شرکت نکردند.

عبدالجواد عموزاد خلیلی نیز به عنوان بازرس قبلی خانه مطبوعات گفت: خانه مطبوعات باید به سمت تعیین اولویت ها برای حل مشکلات خبرنگاران برود ولی تاکنون الگوی مشخصی در این کار نبوده وبرنامه اصلی ما برای آینده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ مالی بودجه ای در دوره اول خانه مطبوعات وجود نداشت، گفت: بنابراین ما گزارشی هم در این زمینه نداریم و همه چیز را موکول به آینده می کنیم.

کاندیداهایی که در جلسه حضور داشتند در دقایقی کوتاه به معرفی برنامه های خود پرداختند.

تعامل بیشتر با ارشاد، توجه بیشتر به خبرنگاران شرق استان، پیگیری مشکلات خبرنگاران، مطالبه گری مشکلات خبرنگاران و انسجام بیشتر خبرنگاران از جمله برنامه ها و مطالبی بود که کاندیداها در این جلسه عنوان کردند.

از نکات قابل توجه در این جلسه تاخیر یک ساعت و ۴۵ دقیقه ای بود که البته دو زمان متفاوت توسط خانه مطبوعات و ارشاد برای جلسه در یک ناهماهنگی اعلام شده بود.

حضور نداشتن برخی کاندیداها در جلسه و اعلام انصراف سه کاندیدا از جمله (غلامرضا رجایی سرپرست خبرگزاری فارس و علی منصوری رضی مدیر مسئول هفته نامه گلستان مهر)، حضور نداشتن رییس خانه مطبوعات در این جلسه و اعتراض برخی حضار به دلیل ابطال برخی رای ها به دلیل جا به جا نوشته شده بودن برخی اسامی کاندیداها از جمله دیگر حواشی این جلسه بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر