c_300_250_16777215_10_images_2015_8ef139d0-528f-427c-884a-42ee8793f198.jpeg

 

ترکمن سسی - فعال رسانه ای اهل سنت گفت: مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایران زمین حدود ۳۰۰ سال پیش در وصف امامان شعر سروده و محبت و ارادت خود به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) را در اشعارش بیان کرده است.

 

رستم جرجانی فعال رسانه ای اهل سنت به مناسبت برگزاری اردوی راه رضوان در مشهد مقدس گفت: یکی از برکات و درجات اردوی راه رضوان در مشهد مقدس، آشنایی علما و روحانیون اهل سنت سراسر کشور و تحکیم بیش از پیش وحدت و همدلی است.

وی افزود: چنین نشست ها و اردوهایی باعث دوستی، محبت، وحدت و همبستگی بیشتر می شود.
عضو هیات مدیره موسسه اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه، پیامبر اکرم (ص) دو امانت بزرگ الهی قرآن و اهل بیت (ع) را برای هدایت بشریت به یادگار گذاشته است، افزود: مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامدار ترکمن ایران زمین حدود ۳۰۰ سال پیش در وصف امامان شعر سروده و محبت و ارادت خود به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) و خصوصا امام رضا (ع) را در اشعارش بیان کرده است.
رستم جرجانی در ادامه افزود: اهل سنت استان گلستان و ترکمن ها محبت و ارادت ویژه ای به امام رضا (ع) دارند و مختومقلی فراغی در اشعارش از اهل بیت (ع) یاد کرده و در شعری با عنوان «باغیشلا بزنی» در هر بیت به ترتیب نام دوازده امام (ع) و خصوصا امام رضا (ع) " سینه خراسان زوار عالم / یا امام رضایه بخشله بزنی - به خاطر قلب خراسان و زوار عالم / امام رضا ما را ببخش" را ذکر کرده و ضمن تکریم جایگاه امامان، از خداوند متعال می‌خواهد تا به خاطر هر یک از این بزرگان، از گناه او درگذرد و از آن‌ها به عنوان مقربان درگاه رب العالمین یادکرده و از خداوند طلب مغفرت می‌کند.
وی با تاکید براینکه، مکتب اخلاقی اهل بیت پیامبر (ص) چراغ راه امت اسلامی است، افزود: محبت و ارادت اهل سنت به اهل بیت (ع) ریشه در قلوب آنها دارد و این عشق و محبت برکات زیادی همچون تحکیم و تقویت هرچه بیشتر وحدت و همدلی اقوام و مذاهب کشورمان را در پی دارد.
فعال رسانه ای اهل سنت در ادامه گفت: مختومقلی در بخشی از اشعارش در حمد و ثنای امام حسن و امام حسین(ع) نیز با سرودن شعر " باغ رضوانینگ گلی دیر اول حسن بیرله حسین - گل باغ رضوانند حسن و حسین"، آن بزرگواران را گل های باغ رضوان عنوان می کند.
رستم جرجانی همچنین اظهار کرد: امام رضا (ع) محبوبیت خاصی بین ترکمن ها دارد و با گفتن عبارت مشهد جان و قزل امام، بارگاه امام رضا (ع) را به دلیل داشتن گنبد طلایی و به منظور تکریم شخصیت والای ایشان قزل امام یعنی امام طلایی می نامند.
وی در خاتمه سخنان خود، از دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز اسلامی گلستان و خصوصا تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران مرکز اسلامی خراسان رضوی، در هرچه بهتر برگزار کردن اردوی راه رضوان در مشهد مقدس، تقدیر و تشکر کرد.
منبع: روابط عمومی مرکز اسلامی گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر