c_300_250_16777215_10_images_947_23110.jpg

 

ترکمن سسی - حاج عبدالکریم آخوند جاور در آستانه ماه مبارک رمضان گفت : طبق شریعت اسلام، اساس آغاز ماه شریف رمضان به زمان رویت ماه در منطقه زندگی شما بستگی دارد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس سخنان پیش از نماز جمعه این هفته را به توصیه هایی در خصوص ماه مبارک رمضان اختصاص داد و اظهار داشت: در واپسین روز ماه شعبان شایعات متعددی در خصوص شروع ماه رمضان در استان یا کشوری دیگر در جامعه به جریان می افت. طبق شریعت اسلام، اساس آغاز ماه شریف رمضان به زمان رویت ماه در منطقه زندگی شما بستگی دارد.
آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: بر اساس این اصل شرعی، اگر در یک نقطه ای از جهان ماه رمضان رویت شد دلیل بر واجب شدن روزه برای شما نیست بلکه اصل، رویت ماه در منطقه خودمان است. چنانچه رویت هلال ماه به اثبات برسد توسط علما اعلام شده و آیین های ماه مبارک رمضان را به جای خواهیم آورد.
وی در ادامه اظهار داشت: همه تکالیف الهی و دینی تابع شرایط خاص هستند؛ نماز، ذکات، حج و روزه و غیره همه اینها عبادت محسوب می شوند برخی مثل نماز و روزه عبادت بدنی و برخی امثال ذکات و حج عبادات مالی اند. برخی از این عبادات روزانه و برخی ماهانه و برخی هم سالانه اند.
خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: رمضان ماه صبر و بردباری و فرصتی دوباره به بندگان از سوی خدای رحمان است تا درون را با آب زلال دعا و نیایش پاک کنند. ماه رمضان ارزشمند ترین ماه سال است به طوری که لحظاتی عبادت در روز و شب های این ماه موجب خوشنودی خداوند و هفتاد برابر ثواب خواهد داشت. حتی نفس کشیدن و یا خوابیدن روزه دار اجری الهی داشته و چنانچه زیر دستان و نیازمندان را افطاری دهید خداوند پاداش آزادی یک بنده و آمرزش گناهان و بهشت را وعده داده است.
آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: ماه رمضان ماه صبر بر دستورات و طاعت الهی است. ماهی است که خداوند روزی مومنان را می افزاید و به علت شرافت خاصی که دارد از سایر ماه ها و ایام سال برتر است و این ماهی است که آغاز آن رحمت ، میانه آن آمرزش و پایان آن برآورده شدن حاجات و آزادی از آتش است.
وی ضمن توصیه به مردم در گرفتن روزه و انجام کارهای خیر در ماه رمضان تصریح کرد: اگر به بهانه های مختلف در روز گرفتن کوتاهی کنید شریعت اسلام آن را نمی پذیرد مگر اینکه سالمند بوده و توان روزه گرفتن نداشته باشید و یا اینکه به دلایل بیماری های خاصی حقیقتا عاجز باشند.

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 نورمحمد 1402-12-20 10:35
امیدواریم با درایت علمای بزرگوار، آغاز و پایان این ماه شریف با همدلی و احترام و بهره مندی از برکات بی پایان آن همراه باشد.
نقل قول کردن
0 #2 ملیحه جامی زاده 1402-12-20 10:37
به قول پدر عزیزم " گور توت ، گور آچ" یعنی ماه را ببیند روزه بگیرید ماه را ببینید عید بگیرید.
نقل قول کردن
0 #3 محمود. ن 1402-12-20 14:02
اگر سه روز هوا ابری و بارندگی بود و ماه در منطقه ما دیده نشد ، اون موقع چکار کنیم؟
نقل قول کردن
0 #4 عظیم. ت 1402-12-20 14:05
شاید یک حای دیگر برادری ماه را ببیند و اینجا تا یک هفته ماه روئیت نشود به خاطر ابری و بارانی بودن.، یعنی در آن صورت نباید روزه بگیریم؟ ...
نقل قول کردن
0 #5 ا. بدراقی 1402-12-20 14:07
مگه چند تا ماه توی آسمان داریم؟ آخه چرا اینجوری میکنن!
نقل قول کردن
0 #6 برهان 1402-12-20 14:09
هرساله همین قضیه روئیت ماه وجود داره ... چطور همسایه های شمال و جنوب و غرب روئیت میشه ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر